خانه / اخبار / آقامحمدی در نطق میان دستور: فقر و بیکاری در لرستان با نصب چند بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان قم و تهران از بین نمی رود – متن کامل

آقامحمدی در نطق میان دستور: فقر و بیکاری در لرستان با نصب چند بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان قم و تهران از بین نمی رود – متن کامل

۱۴ اردیبهشت ۹۵

آقامحمدی-صحنبه گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم آقامحمدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) بزرگداشت روز کارگر و هفته معلم، اظهار داشت شهید مطهری نماد مبارزه با التقاد و انحراف بود.

وی خطاب به مردم حوزه انتخابیه اش در شهرستانهای خرم آباد، دوره، بخشهای مرکزی، پاپی، بیرانوند، زاغه، ویسیان و شاهیوند گفت: بر شما درود می فرستم و بار دیگر در پایان چهار سال خدمتگزاری، به پاس اعتمادتان از شما تقدیر و تشکر دارم.

آقامحمدی گفت: در طول ۴ سال خدمتگزاری مردم خود را آلوده به هیچ امر ناروا نکردم و دردی غیر از مشکلات مردم نداشته ام، با توجه به شرایط اقتصادی و نبود درک مشترک میان همه دست اندرکاران سرنوشت شما و رنج زندگی شما، ترجیح دادم در چنین شرایط برای اینکه دین نیازمندان کابوس جانم نباشد از ثبت نام در مجلس دهم خودداری نمایم.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، اندیشه و دغدغه خود را رهایی جوانان شهر و دیارش از فقر و سیه روزی ذکر کرد و گفت: همچنان تصویری از فقر زادگاهم ، روستایم، شهرم، دیارم را در حافظه دارم. هر جا باشم اندیشه ام رهایی جوانان شهرو دیارم از فقر ،  بیکاری و سیه روزی است. که امیدوارم قبل از مرگم سعادت و آسایش شمارا حتی برای آخرین روز زندگیم هم که شده، ببینم و آن را جشن بگیرم.

 

آقامحمدی با بیان اینکه مردم لرستان روزگار تلخی دارند، افزود:خانواده های مملو از بیکار، پدران بدهکار و تولیدکنندگان ورشکسته واقعیت زندگی مردم است، فقر و بیکاری در لرستان با نصب چند بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان قم و تهران از بین نمی رود.

 

وی ادامه داد:سروصدای سرمایه گذاری و اشتغال، روی همین تابلوها است و در زمین خبری نیست، بام لرستان که ردیف بودجه مشخصی دارد، تعطیل شد.

 

آقامحمدی با تاکید بر اینکه کار موثر تنها زمانی صورت گرفته که اثر آن در زندگی مردم دیده شود، ادامه داد: به داد مردم برسید گرچه براساس تجربه می‌توان گفت آنچه به جایی نرسیده فریاد است.

 

وی با اشاره به از اقدامات انجام شده در طول ۴ سال نمایندگی، افزود: در ابتدای نمایندگی کشت و صنعت در خواب و تعطیلی ۲۰ ساله بود و هیچ کس باور نمی‌کرد دوباره متولد شود اما امروز متولد شده و در حال حرکت، رشد و بالندگی می باشد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: آن روز شیون شما در عزای عزیزانتان در جاده‌های مرگ خرم آباد- چگنی، خرم آباد- ازنا و کمربندی خرم آباد بلند بود و یکی از دغدغه‌های اصلی من پایان دادن به این مصیبت بود که با پیگیری‌های شبانه‌روزی و همکاری مجریان کار به سامان شد و امروز الحمدالله به جاده امنیت تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه ضریب گازرسانی به بخش‌ها و روستاهای ما ۴ درصد بود، تصریح کرد: این  مقدار نسبت به میانگین کشور ۵۰ پله عقب بود، اما امروز رتبه ما نزدیک به ۶۰ شده و نسبت به متوسط کشور کمتر از ۵ پله فاصله داریم که بودجه این کارها بیشتر خارج از بودجه معمول استان و از مرکز اخذ شد.

 

آقا محمدی افزود: سال‌ها ۲۵ درصد از سهمیه دولتی پذیرش دانشجوی دانشگاه‌های لرستان به سایر استان‌ها داده می‌شد اما امروز آن سهمیه به خود استان برگشته است.

 

وی ادامه داد: سال‌ها فرودگاه ما، فرودگاه نبود و سالی چند بار افتتاح و تعطیل می‌شد که در دولت قبل با پیگیری مجمع نمایندگان مصوبه معطل مانده سفر هیات دولت اجرایی و پروازها منظم شد و تا امروز ادامه دارد و البته در دولت کنونی هم توجه شد و کارهای دیگری صورت گرفت.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سال ها شکوه از برگشت هرساله بخشی از بودجه استان به خزانه بود، یادآور شد:اما در مدت این جهار سال نه تنها برگشت بودجه صورت نگرفته بلکه ارقام بسیاری خارج از بودجه معمول استان از مرکز گرفته شده که برای نمونه می‌توان هزینه بازسازی جاده میان کوه به موازات آزادراه خرم زال و برخی پروژه‌های دیگر را ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه سیل اخیر خسارات سنگینی به مردم لرستان وارد کرده است، افزود: امیدواریم با آفتابی شدن هوا سیل زدگان فراموش نشوند و خسارات وارده جبران شوند.

 

آقامحمدی با اشاره به راه اندازی کشت و صنعت خرم‌‌آباد ادامه داد: دو سال و نیم زمان گذاشتم تا طلسم تعطیلی ۲۰ ساله کشت و صنعت شکست، البته کمک دیگران را هم نادیده نگرفته و از آنها تشکر می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: برای راه اندازی کشت وصنعت در هیات دولت با معاون اول دولت وقت دعوا شد، وزیر اقتصاد را به مجلس کشانده، جلسات و مکاتبات فراوان با بخش‌های مختلف دولت برگزار و سختی‌ها کشیده شد تا بستر مزایده و راه‌اندازی آن فراهم گردید.

 

آقا محمدی با اشاره به برگزاری مزایده برای راه اندازی کشت و صنعت خرم آباد افزود: ۲مرحله مزایده برگزار شد، که در مزایده سوم جناب الحی به واسطه جناب عرب‌نژاد شرکت کرده و برنده شدند. که براساس تبلیغات نادرست چنین القا شده که گویا زمینه راه‌اندازی و واگذاری کشت و صنعت به برکت قدوم یک نفر ظرف یک هفته فراهم شد و نسبت به رنج و زحمات دیگران جفا روا کرده و تعجب آنجاست که شخصی که از زحمات دیگران باخبر بوده در برابر این جفا سکوت می‌کند.

 

وی ادامه داد: این روزها زمزمه تغییر کاربری، کشت و صنعت و کاهش ظرفیت اشتغال زایی آن که در مصاحبه یکی از مسئولان به آن اشاره شد شنیده می‌شود، گفت به سرمایه‌گذاران محترم یادآور می شوم که فعالیت‌های جنبی به گونه‌ای نباشد که منافع مردم در آن کم رنگ شده و سرنوشت طرح اصلی کشت و صنعت تغییر کند.

 

آقامحمدی ضمن تشکر از دکتر ظریف در ارتباط با آزمایش‌های موشکی ایران و پاسخ مستدل و قاطع ایشان به درشت گویی سردمداران کاخ سفید ادامه داد: امروز مشکل اصلی مردم اشتغال و معیشت است، بیکاری بدترین بلا است که روح و روان آدم را فرسوده کرده و جوان را پیر و دق مرگ می‌کند،  بیکاری مربوط به امروز نیست و در گذشته هم بوده اما امروز این دولت مسئول کشورداری است و بدون فرافکنی باید به حل مشکل مردم بپردازد.

 

وی با بیان اینکه تمام برنامه دولت در بحث اقتصاد در برجام خلاصه شده است، و بحث اقتصاد مقاومتی در حاشیه است، یادآور شد: هزینه برجام پرداخت شده که پول هایمان آزاد شده و اشتغال ایجاد شود و به رفاه و آسایش دست پیدا کنیم، اما شیطان بزرگ به جای آزاد کردن مصادره می‌کند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه از برجام امامزاده‌ای درست شده که هیچ کس از چون و چرای آن سوال نکند، افزود: آقای عراقچی می‌گوید قضیه برجام مانند این است که خانه‌ای خریده‌ای، سند هم به نام شما خورده اما صاحبخانه آن را فعلا تحویل نمی‌دهد، که این فرمایش آقای عراقچی تقریبا همان فرمایش آقای سیف است که نتیجه برجام برای ما تقریبا تاکنون هیچ بوده است.

 

آقا محمدی ادامه داد: بهای خانه داده شده اما خانه را تحویل نگرفته ایم، مردم هم ثمره‌ای از برجام را در زندگی خود ندیده‌اند تا جایی که در برخی شهرستان‌ها وضعیت رأی مدافعین برجام چنان وخیم بود، که آنان را مجبور کرده رخت برجام از تن برگیرند و لباس سنتی مردم را جهت جلب رأی بر تن کنند.

 

وی با بیان اینکه آن روز که کارشناسان دلسوز گفتند راه سوءاستفاده شیطان بزرگ را در برجام ببندید آن‌ها را تندرو و مخالف دولت خطاب کردند، ادامه داد: اما امروز خود ناچار شده اند از بدعهدی و راهزنی مستکبرانه آمریکا به پاسگاه آقای بان کی مون شکایت کنند،  امروز هر کس هرچه می خواهد بگوید ولی آینده روشن خواهد کرد که چه کسانی منافع ملی و نقشه شیطان بزرگ را درست تشخیص داده بودند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه  از راه‌های موثر انحراف و براندازی یک انقلاب گرفتن رهبران آن و جدا کردن توده‌های مردم از انقلاب است، افزود: انقلاب از دو دسته رهبران برخوردار است، یکی رهبر عالی انقلاب و دوم رهبران واسطه یا همان خواص نقش آفرین که یاران رهبر عالی انقلاب هستند.

 

آقامحمدی افزود:در زمان حضرت علی (ع) خواص یا رهبران واسطه به دو شیوه از انقلاب گرفته شدند، یکی حذف فیزیکی رهبران نفوذ ناپذیر از سوی دشمن بود و دیگری آلوده شدن برخی خواص به رفاه طلبی و ایجاد طبقه جدید اشراف که با غرق شدن در رفاهیات، وابستگی آنان به انقلاب سست و به جایگاه اشرافی و ثروت و مکنت خویش وابسته شدند و تا آنجا پیش رفتند که برای حفظ موقعیت بر روی انقلاب شمشیر کشیدند.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در خطر آسیب از جانب استحاله شده‌ها است، تصریح کرد: با راه‌اندازی میلیشیای رسانه‌ای درصدد آلوده کردن افکار توده‌های مردم و جدا کردن آنان از انقلاب هستند، البته منظور من کلی است و جریان رفاه طلب و فساد در اشخاص و طیف‌های مختلف است نه یک جریان خاص./

 

پایان پیام 

درباره admin

bigtheme