خانه / اخبار / عین شیر به عین الاسد حمله کردیم

عین شیر به عین الاسد حمله کردیم

تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸

کمتر از گذشت یک هفته از شهادت سردار سلیمانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقدامی تلافی‌جویانه پایگاه نظامی آمریکا در عراق را موردحمله قرارداد.

کمتر از گذشت یک هفته از شهادت سردار سلیمانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقدامی تلافی‌جویانه پایگاه نظامی آمریکا در عراق را موردحمله قرارداد. نکته جالب‌توجه انتقام تلافی‌جویانه بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که حمله موشکی به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در ساعت ۱:۲۰ دقیقه یعنی زمان به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی صورت گرفته است. 
کشورهای محور مقاومت در منطقه مانند حشدالشعبی و حزب‌الله بعدازاین اقدام هوشیارانه سپاه اعلام کردند ما نخست منتظر حمله ایران بودیم و انتقام جداگانه‌ای خواهیم گرفت. بعدازاین اقدام مقتدرانه سپاه تشویش و نگرانی را می‌توان در سخنان غربی‌ها مشاهده کرد. اما به غربی‌ها تنها می‌توان گفت بسم‌الله الرحمن الرحیم.
در این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، ده‌ها تروریست آمریکایی به هلاکت رسیدند. طبق گزارش‌های دقیق دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی به هلاکت رسیدند و حدود ۲۰۰ نفر زخمی‌شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه خارج کردند. 
پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین در این پایگاه انجام می‌شد. ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشک ایران مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل‌توجهی پهپاد و بالگرد نیز منهدم شد. دقت موشک‌ها به حدی بود که برخی هم‌زمان چند هدف را منهدم کرده است. به‌رغم آماده‌باش آمریکایی‌ها پدافند آن‌ها نتوانست هیچ عکس‌العملی نشان دهد و حتی گفته می‌شود ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی‌شده که به‌محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد.

در ادامه بررسی این موضوع «رسالت» به گفت‌وگو با ابراهیم آقا محمدی، نماینده دوره نهم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

*دست از پا خطا کنند هر نقطه‌ حضورشان در معرض حمله ایران خواهد بود
ابراهیم آقا محمدی، نماینده دوره نهم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: «نیروهای جنایتکار و تروریست آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ، چهره واقعی خود را عیان کردند و این چهره ظالم و بی‌شک واقعی آنان با بی‌اعتنایی نسبت به قوانین بین‌الملل و رعایت نکردن مرز کشورها به‌راحتی برای تمام مردم مشهود است.»
وی افزود: «منطق آمریکایی‌ها؛ زورگویی است و همواره درصدد آن‌اند که با جنایات بی‌رحمانه خود کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را اشغال کنند و مردم را به رعب و وحشت بیندازند زیرا می‌دانند در هیچ کجای دنیا محبوبیتی ندارند و تمام مردم صورت و سیرت ظالم آنان را می‌شناسند.»
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «آمریکا با گستاخی و جسارت تمام، مهمان یک کشور ثالث را که محبوب‌ترین چهره ملت ایران و کشورهای محور مقاومت بود ترور کردند و با همان منطق بی‌منطق شان فکر کردند اقدامی علیه آنان نیست و پاسخی دریافت نخواهند کرد، اما ایران دیگر ایران ۴۰ سال قبل نیست و تغییر کرده است. بعد از انقلاب مردم توانایی و قدرت همبستگی خود را باور کردند، هنوز هم این وحدت و همبستگی در مردم وجود دارد و نمونه بارز آن را در تشییع پیکر پاک سردار حاج قاسم سلیمانی دیدیم.»

*این اقدام پایان حضور آمریکا در منطقه است 
او ضمن بیان اینکه این اقدام شکست بزرگی برای آمریکا بود، اظهار کرد: «آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام و ایران بر آن بودند که انتقامی گرفته نمی‌شود اما ایران بااقتدار هرچه‌تمام‌تر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه نظامی نیروهای تروریست آمریکایی را در عین الاسد عراق موشک‌باران کرد. این نشان‌می‌دهد که اگر آمریکا بخواهد مجدد دست به اقدامی علیه ایران بزند و باز مرتکب بی‌عقلی شود ، ایران مجدد و به‌مراتب انتقامی سخت‌تر خواهد گرفت.»
نماینده دوره نهم تصریح کرد: «ایران هرگز اجازه نمی‌دهد این اقدامات بی‌پاسخ بماند و اگر چنین امری باز صورت گیرد، اقدام بعدی بی‌شک به‌گونه‌ای خواهد بود که این مرد قمارباز با ذلت و پریشانی هرچه‌تمام‌تر خاک منطقه را ترک کند.»
آقا محمدی در پایان ضمن تأکید بر اینکه این اقدامات شروع پایان آمریکا خواهد بود، خاطرنشان کرد: «این اقدام پایانی است بر حضور آمریکا در منطقه و اگر آمریکا دست از پا خطا کند هر نقطه‌ای که از آن استفاده می‌کند در معرض حمله ایران خواهد بود زیرا جوانان جهادی ایرانی و حتی کشورهای اشغالی همواره غیرتشان می‌جوشد.»

 

نویسنده : |فاطمه فلاح زاده-سارا عسگری |

 

درباره admin

bigtheme