خانه / اخبار / استفاد ابزاری غرب از حقوق بشر بعنوان اهرم فشار بر ایران/ ابعاد تازه از اهداف سفر هیات پارلمانی اروپا به تهران

استفاد ابزاری غرب از حقوق بشر بعنوان اهرم فشار بر ایران/ ابعاد تازه از اهداف سفر هیات پارلمانی اروپا به تهران

آقامحمدی:

استفاد ابزاری غرب از حقوق بشر بعنوان اهرم فشار بر ایران/ ابعاد تازه از اهداف سفر هیات پارلمانی اروپا به تهران

1تهران پرس در گفتگویی با ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی، اهداف دیدار اخیر هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا با تنی چند از مجرمان امنیتی را بررسی کرد.

 

آقا محمدی در گفتگو با تهران پرس با تاکید بر اینکه مسئله اخیر در ارتباط با دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا با مجرمان امنیتی خارج از عرف دیپلماتیک بوده، گفت: در حال حاضر این مسئله بصورت یک کلاف سردرگم می باشد که نهادهای مسئول یا اظهار بی اطلاعی می کنند و یا عواقب حاصله را به یکدیگر واگذار می کنند. وی ادامه داد: در ارتباط با سفر مقامات خارجی تحت هر عنوان و از هر منطقه ای بایستی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جریان باشد که در این مورد نادر، به کمیسیون امنیت ملی اطلاع رسانی نشده بود. اینکه هیئتی که به بهانه مذاکرات با مسئولین مشغول به کار در قوای سه گانه وارد کشور شوند و با مجرمان امنیتی که مطابق با قوانین جاری مملکتی گناه کار شناخته شده اند در سفارتی دیدار کنند، به هیچ عنوان قابل توجیه نمی باشد. اخیرا هم خبرهایی مبنی بر دیدار این گروه با بعضی دیگر از فعالان فتنه ۸۸ مطرح شده که بایستی با جدیت هرچه تمام این موارد پیگیری شود. مسلما وزارت خارجه و همچنین دستگاه های امنیتی مسئول بایستی پاسخگو باشند. افرادی که تحت عنوان هیئت پارلمانی وارد کشور شده اند حسن نیتی در رفتار خود نشان نداده اند و نمی توانند مورد اعتماد باشند. ابتدا باید مشخص شود که آیا واقعا ترکیب اعضای این گروه مورد تایید است یا خیر،‌ چه بسا برخی از عناصر اطلاعاتی سازمانهای غربی با نفوذ در قالب گروه های اعزامی سیاسی در پی ایجاد سناریو بمنظور سوء استفاده های تبلیغاتی بر علیه نظام باشند. این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در مورد مباحثی مبنی بر پذیرفتن پیش شرط غربی ها مبنی بر ملاقات با چهره های مجرم امنیتی باید بررسی کرد تا معلوم شود چه کسانی و یا چه نهادهایی این پیش شرط را و با چه مجوزی پذیرفته اند. وی اضافه کرد: به هر حال این افراد در پی اقدامات براندازانه بوده اند، و اگر هم اعتراضی بوده در چارچوب قانونی و به شکل صحیح به بیان اعتراضات خود نپرداخته اند، آنها مرتکب هنجار شکنی شده اند و ساختارها و خطوط قرمز را زیر پای گذاشته اند؛ در چنین شرایطی که حتی وقوع چنین جرایمی در کشورهای غربی نیز محکوم است و خود کشورهای غربی در موارد مشابه افراد را به زندانهای طویل المدت، تبعید و غیره محکوم می کنند و حتی اظهار نظر و کاوش وتحقیق در موارد تاریخی ممنوع است، داعیه حقوق بشر سر داده اند.
نماینده مردم خرم آباد تصریح کرد: در واقع غرب با اهدای جوایزی به مجرمان امنیتی که قانون مصوب مملکت را زیر پا گذاشته اند و با جنجال آفرینی در پس دیدارهایی که با این افراد بصورت مستقیم یا غیر مستقیم دارند در پی برجسته کردن مسئله حقوق بشر مورد نظر غرب و استفاده ابزاری از آن بمنظور وارد کردن فشار به نظام اسلامی هستند. در واقع آنها با نشان دادن وقایع بصورت عکس، در پی وارد کردن خدشه به وجه جمهوری اسلامی بوده و می باشند و لذا باید در اینگونه موارد هوشیارانه برخورد کنیم و به آنها اجازه ندهیم تا از این موارد بعنوان اهرم فشار در مجامع بین المللی استفاده کنند، اگرچه هیچگاه ملت ایران با عزم راسخ خود تسلیم این دروغ پردازی ها نخواهند شد. آقا محمدی ادامه داد: در واقع هدف نهایی غرب و بدخواهان نظام، مهار انقلاب اسلامی و ممانعت از استقلال رای مردم و نظام می باشد که این نشان دهنده زیاده خواهی های غرب می باشد، مذاکرات ژنو بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای و همچنین مواردی همچون مسائل حقوق بشری در واقع بهانه ای برای دستیابی و احاطه بر نظام ضد استعماری جمهوری اسلامی می باشد وی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار تهران پرس مبنی بر اینکه چه نهادی میزبان هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا بوده گفت: طبق صحبتی که با آقای بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی داشتم، مثل اینکه مرکز پژوهشهای مجلس چنین درخواستی را مطرح کرده بودند اما در این درخواست موضوعی مبنی بر ملاقاتهای خارج از برنامه ذکر نشده بود.

درباره admin

bigtheme