خانه / اخبار / اظهارات آقامحمدی درباره حقوق معلمان و معایب خصوصی‌سازی آموزش و پرورش

اظهارات آقامحمدی درباره حقوق معلمان و معایب خصوصی‌سازی آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ – ۱۲:۲۱

hemmat khahi-4-458نماینده خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: خصوصی‎سازی آموزش و پرورش خیانت در حق مردم است.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اعتقاد به اینکه وزارت آموزش و پرورش به دنبال برچیده شدن تحصیل رایگان است، اظهار کرد: آموزش و پرورش به سمت خصوصی‎سازی سوق داده می‎شود که این یک خیانتی به مردم محسدوب می‎شود چراکه آنهایی که توانایی مالی دارند فرزندان خود را برای ادامه تحصیل حمایت می‎کنند و کسانی که بی‎بضاعت هستند با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و فرزندانشان از تحصیل بازمی‎مانند.

وی ادامه داد: بسیاری از متولیان آموزش و پرورش در گذشته و امروز مراکز آموزشی خصوصی تاسیس کردند و دوران ابتدایی، متوسطه و دانشگاه را به سمت خصوصی‎سازی می‎برند که این برخلاف قانون است.

آقامحمدی بیان کرد: معلمان مسئول تعلیم و تربیت فرزندان هستند که البته باید مخارج زندگی‌شان را هم تامین کنند لذا چنانچه دغدغه خاطری از لحاظ معیشتی داشته باشند با چه علاقه و امنیت خاطری سر کلاس حضور می‎یابند؟

وی اضافه کرد: می‎بایست به گونه‎ای عمل شود که آموزش و پرورش از این فضا خارج و به سمت اجرای قانون اساسی پیش رود.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی تصریح کرد: چنانچه معیشت معلمان تامین نشود حتی ممکن است معلم محتاج دستش را به سوی دانش‎آموز مرفه دراز کند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس یادآور شد: باید وزارت آموزش و پرورش فکر اساسی برای افزایش ضریب حقوق معلمین به صورت درست و حسابی کرده و بررسی کند که خط زندگی و فقر در بین این قشر زحمت‎کش چقدر است؟ و سپس قدرت خرید را در بین آنها بالا ببرد.

وی گفت: باید به سمتی برویم که معلم دغدغه‎اش تعلیم و تربیت باشد نه مسافرکشی را به عنوان شغل دوم خود برگزیند.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه باید یک حقوق مکفی برای زندگی معلم در نظر گرفته شود، اضافه کرد: بعد از انجام این امر باید نظام رتبه‎بندی به عنوان یک تشویق برای معلمان اتفاق بیفتد تا رقابت در بین آنها ایجاد شده و برای بالا بردن کیفیت آموزشی و تحصیلی تلاش خود را دوچندان کنند.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme