خانه / اخبار / آقامحمدی در تذکر شفاهی: برگزاری مراسم “گُل وَنی” در لرستان سنخیتی با حجاب سنتی زن لر ندارد

آقامحمدی در تذکر شفاهی: برگزاری مراسم “گُل وَنی” در لرستان سنخیتی با حجاب سنتی زن لر ندارد

چهار شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ – ۱۳:۰۶

1نماینده مردم خرم آباد گفت: یکی دو سال است که مراسمی تحت عنوان “گل ونی” یعنی حجاب سنتی زن لر در خرم آباد باب شده است که در حقیقت نه تنها حجاب سنتی زن گرامی داشته نمی‌شود بلکه در جهت بدنام کردن آن و ترویج ابتذال با این عنوان کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در تذکر شفاهی گفت: یکی دو سال است که مراسمی تحت عنوان “گل ونی” یعنی حجاب سنتی زن لر در خرم آباد باب شده است که در حقیقت نه تنها حجاب سنتی زن گرامی داشته نمی‌شود بلکه در جهت بدنام کردن آن و ترویج ابتذال با این عنوان کار می‌شود.

وی افزود: در ۲۶ اردیبهشت ماه این مراسم برگزار شد آن هم با رقص و پایکوبی مختلط جوانان دختر و پسر و با حجابی که هیچ شباهتی به حجاب زن مسلمان نداشته است، این کار افکار عمومی را جریحه دار کرده است.

آقامحمدی گفت: از رئیس جمهور تقاضا داریم که دستور بررسی این موضوع را داده و به دستگاه‌های ذیربط نیز تذکر می‌دهیم که اهداف برگزار کنندگان این مراسم را بررسی کرده و به مردم گزارش دهند.
نماینده مردم خرم آباد تأکید کرد: همچنین به مسئولان استانی که بانی این مراسم هستند نیز تذکر می‌دهیم که با چنین برنامه‌های سخیفی که با فرهنگ اسلامی و لری سنخیت ندارد، برخورد کنند.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme