خانه / اخبار / آقامحمدی در گفت و گو با برنامه “بدون خط خوردگی”: «در بیانیه لوزان لغو تحریم های امریکا لحاظ نشده است» / این یکی از غفلت های صورت گرفته در تنظیم بیانیه است.

آقامحمدی در گفت و گو با برنامه “بدون خط خوردگی”: «در بیانیه لوزان لغو تحریم های امریکا لحاظ نشده است» / این یکی از غفلت های صورت گرفته در تنظیم بیانیه است.

یک شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ – ۲۰:۵۴

company_logo

mozakerat

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه با برنامه “بدون خط خوردگی رادیو گفتگو” به تشریح آخرین اخبار مذاکرات هسته ای پرداخت.

ابراهیم آقامحمدی در آغاز به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای پرداخت: «غربی ها خاصه امریکا هیچگاه قابل اعتماد نبوده اند؛ بنابراین پیشرفت مذاکره چندان چشم گیر نیست و بسیار با کندی و در مواردی با توقف روبرو است.»

وی با بیان این مطلب تاکید کرد که اخبار انتشار یافته پیشرفت در این دور از مذاکرات را تایید نمی کند.

آقامحمدی در پاسخ به مجری برنامه که در خصوص تاثیر لغو تحریم ها بر اقتصاد کشور پرسید، گفت: «تحریم های هسته ای شمایی از تحریم های گذشته را دربر دارد؛ ولی شدت بیشتری داشته است.» اما همه مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها برنمی گردد

وی برخی از تحریم های یک جانبه علیه کشورمان را برشمرد و افزود: «کلید این تحریم ها در دست امریکایی هاست؛ چراکه آن ها در تحریم های ثانویه مصوب کرده اند هر کشوری با ایران وارد معامله شود، از سوی امریکا مجازات های سنگین خواهد شد».

آقامحمدی گفت: «در بیانیه لوزان اینگونه آمده که امریکا تحریم ها را متوقف می کند و بحث لغو تحریم های امریکا لحاظ نشده است و این یکی از غفلت های صورت گرفته در تنظیم این بیانیه است، ما به مردم گفته ایم با مذاکره تحریم های ظالمانه را لغو می کنیم اما در بیانیه لوزان این امر مغفول مانده است».

تلاش غرب برای خلع سلاح نهضت اسلامی

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان ساخت: «در اجرایی شدن توافق اگر قلب رآکتور اراک را برمی داریم، تحریم ها نیز باید همزمان لغو شود».

آقامحمدی با بیان اینکه بازگشت به تاسیسات برچیده شده، نسبت به احداث آنان زمان بیشتری خواهد برد، اظهار کرد: «غربی ها هیچ ضرری نخواهند کرد و به راحتی تحریم ها را دایر می کنند و در حقیقت بدنبال خلع سلاح نهضت اسلامی هستند زیرا ساختار حقوقی تحریم ها پابرجا است».

وی بازگرداندن تحریم ها پس از توقف احتمالی را اقدامی راحت برای امریکا دانست و افزود: «امریکا حتی بیان کرده که تحریم ها را لغو نمی کند و اگر توقف را بپذیریم، خود را با حریف برابر ندانسته ایم.

آقامحمدی تصریح کرد: «این توافق در صورتی مفید خواهد بود که همان چیزی که ما اجرایی می کنیم، از سوی امریکا نیز انجام گیرد. اگر بحث توقف در میان است، ما نیز تاسیسات را متوقف می کنیم و حتی اجازه می دهیم آژانس دور آب سنگین اراک چادر بزند و یک گرم آب سنگین تولید نمی کنیم؛ ولی اگر بحث لغو در میان است، اگر ما تغییری اساسی در تاسیسات می دهیم، آن ها نیز باید تحریم را همزمان لغو کنند و تغییر اساسی در ساختار حقوقی تحریم ها بدهند که به راحتی قابل بازگشت نباشد».

اجرای “بدون خط خوردگی” بر عهده سوسن حسنی دخت بود.

درباره admin

bigtheme