خانه / اخبار / آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا: ایران در تعامل با کشورهای کارشکن در مذاکرات تجدیدنظر می‌کند

آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا: ایران در تعامل با کشورهای کارشکن در مذاکرات تجدیدنظر می‌کند

جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴

آقامحمدی-ایسنا3یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به کشورهایی که درروند مذاکرات هسته‌ای کارشکنی می‌کنند گفت: بهتر است به روزی فکر کنید که دیگر با هزینه های سنگین نمی توانید مبادلات اقتصادی و تجاری با ایران انجام دهید.

ابراهیم آقا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به کارشکنی برخی از کشورها در روند انجام مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ جهان امروز در چند کشور خلاصه نمی شود به طوری که کشورهایی که روزی خود را دارای دانش و اقتصاد اول دنیا می دانستند امروز عقب افتاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا به روی ملت ایران باز است گفت:‌ ایران دارای امکانات و ذخایری است که کل دنیا به آن محتاج است. قطعا ایران با کشورهایی که بخواهند در روند مذاکرات کارشکنی کنند طور دیگری رفتارمی‌کند و بازار انرژی و اقتصادی اش را بر روی آن‌ها می بندد.

نماینده مردم خرم آباد تاکید کرد: اگر آن‌ها بخواهند به ایران ضربه بزنند،‌ ضربه ایران شدید تر خواهد بود و مطمئنا ایران تجدید‌نظری از لحاظ تبادلات سیاسی وتجاری،‌ دانشی و تکنولوژی با این کشورها خواهد داشت، آن زمان است که این کشورها در حاشیه قرار خواهند گرفت و روزی به ایران بر می‌گردند که دیگرجایگاهی ندارند. پس بهتر است به روزی فکر کنند که با هزینه‌های سنگین هم نمی توانند با ایران مبادلات اقتصادی، تجاری و فنی انجام دهند.

آقامحمدی در ادامه با بیان اینکه گروه ۱+۵‌ به خصوص آمریکا ،‌آلمان،‌ فرانسه و انگلیس هیچ اراده ای برای دستیابی به توافق نداشته‌اند،‌ گفت: آن‌ها در ظاهر با یکدیگر هم عقیده اند و یک نظررا دنبال می‌کنند اما هر زمان که به توافق نزدیک تر می شویم این کشورها به نحوی مواضعی اتخاذ می‌کنند که انگار تقسیم کاری بین آن‌ها وجود دارد که مذاکرات به نتیجه نرسد و با به رسمیت نشناختن حقوق ملت ایران مشکلاتی را ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه حافظه ملت ایران پر از بدقولی و ظلم هایی است که در حق مردم شده است، گفت: در دوران جنگ تحمیلی‌،آلمان،‌فرانسه ،‌انگلیس و آمریکا به صدام کمک می کردند و حتی امکانات و سلاح می دادند، پیش از آن نیز این کشورها در امور ایران دخالت می کردند که در چنین شرایطی ملت ایران از آن هیچ خاطره خوشی ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: این رفتارها با مردمی دارای سابقه تمدنی انجام می‌شود که به هیچ عنوان شخصیت تاریخی شان قابل مقایسه با آن‌ها نیست. آن‌ها نمی خواهند ایران دارای حقوق برابر و رسمی همچون سایر کشورها داشته باشند.

آقامحمدی در عین حال گفت: در چنین شرایطی ملت ایران با هوشیاری قضایا را رصد می‌کند و به خوبی از اهداف آن‌ها در کارشکنی آگاه است، بهتر است آن‌ها بدانند که تیم مذاکره کننده تحت تاثیر این سر وصدا و شلوغ کاری ها قرار نمی گیرد و نمی تواند حواس تیم مذاکره کننده را به جهت دیگری ببرد، این شلوغ کاری ها تنها یک تقسیم کاری برای نادیده گرفتن حقوق مردم ایران است.

انتهای پیام

درباره admin

bigtheme