خانه / اخبار / آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس: نامگذاری هفته دوم تیر به عنوان «حقوق‌بشر آمریکایی» جنایات آمریکا در ایران را فاش می‌کند

آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس: نامگذاری هفته دوم تیر به عنوان «حقوق‌بشر آمریکایی» جنایات آمریکا در ایران را فاش می‌کند

دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴

ابراهیم آقامحمدی 2

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نامگذاری هفته دوم تیر به عنوان «حقوق‌بشر آمریکایی» جنایات آمریکا در ایران را فاش می‌کند، گفت: بسته سنگینی از جنایت آمریکا در ایران در تیرماه رخ داده است.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری این ایام به نام هفته «حقوق‌بشر آمریکایی»، اظهار داشت: تاریخ کشور ما از زمانی که آمریکا تبدیل به یک قدرت شده است، توأم با جنایات آمریکا در اشکال مختلف است. از ضربه زدن به حاکمیت مردمی و استقلال کشور تا غارت ثروت ملی، دخالت در امور داخلی ایران، و جاسوسی به انحاء مختلف در ایران.

وی افزود: اگر کسی بخواهد تاریخ جنایت آمریکا در ایران و حقوق بشر آمریکایی را متوجه شود، کافی است چهره واقعی آمریکا در بحث حقوق بشر را در جنایات مختلفی که این کشور در ایران مرتکب شده است را بررسی کند؛ از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا کودتاهای مختلفی که بعد از انقلاب، آمریکا در ایران ساماندهی کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: آمریکا در کارنامه جنایاتش در ایران، در تیر ماه دارای یک بسته و مجموعه‌ای از جنایات مختلفی است که توسط عواملش یا مستقیماً توسط خودش در ایران انجام شده است.

آقامحمدی با بیان اینکه نامگذاری هفته دوم تیرماه به عنوان «حقوق‌بشر آمریکایی» جنایات آمریکا در ایران را فاش می‌کند، تصریح کرد: بسته سنگینی در تیرماه از جنایت آمریکا در ایران رخ داده که ایجاب می‌کند به حقوق‌بشر آمریکایی در ایران به صورت ویژه پرداخته شود.

وی در پایان به بیان نمونه‌هایی از جنایات آمریکا در ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در کارنامه سیاه جنایات آمریکا در ایران که همگی در تیرماه رخ دادند می‌توان به حادثه ۷ تیر ۶۱، ترور شهید صدوقی در ۱۱ تیر ۶۱، بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶ و ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ اشاره کرد.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme