خانه / اخبار / با پیگیری آقامحمدی وزیر راه برای راه آهن خرم آباد- پلدختر- اندیمشک دستور داد

با پیگیری آقامحمدی وزیر راه برای راه آهن خرم آباد- پلدختر- اندیمشک دستور داد

چهار شنبه ۱ مهر ۱۳۹۴

در پی شایعاتی مبنی بر تغییر مسیر خطوط راه­آهن لرستان به خوزستان به مسیر اصفهان- چهارمحال بختیاری- خوزستان و پروژهای دیگر حوزه وزارت راه، مسکن و شهرسازی اعم از جاده کمربندی خرم­آباد، فاز اول خرم­آباد و سپید دشت تا ازنا سگوند، آزاد راه خرم­آباد – اراک، از نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی جویای وضعیت پروژ­ه­های فوق­الذکر شدیم. در این زمینه ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم شریف خرم­آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی به استناد مکاتبات و دستور وزیر راه، مسکن و شهرسازی توضیحاتی دادند که عینا برای رد شایعات و همچنین پیگیری طرح­های یاده شده ارائه می­شود.

نماینده مردم خرم­آباد گفت: در مورخ ۲ شهریور ماه ۱۳۹۴ در محل وزارت راه و شهرسازی با دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی ملاقات نمودم، و نگرانی مردم لرستان را مبنی بر شایعات تغییر مسیر راه آهن لرستان – خوزستان به اصفهان_ خوزستان به اطلاعشان رساندم، و خواستار اقدام عاجل و رفع این نگرانی شدم. آقای وزیر در هامش نامه اینجانب خطاب به معاونش آقای نورزاد چنین دستور دادند: «جناب آقای دکتر نورزاد؛ با توجه به اینکه فاز یک طراحی محور مورد تقاضا تهیه شده است و فاز دوم آن در دست اقدام است شایسته است جلسه ای در استان داشته باشید و گزارش از طرح جهت آگاهی مقامات محلی ارائه فرمائید.».

در پی این دستور پس از هماهنگی­های انجام شده معاونین وزیر آقایان نورزاد، محفوظی و خادمی به لرستان آمدند، و جلسه­ای با حضور آقامحمدی نماینده مردم خرم­آباد و استاندار لرستان و مدیر کل راه و شهر سازی در خصوص چگونگی آغاز فاز اول راه آهن خرم آباد – اندیمشک بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم شد. دراین جلسه مصوب گردید که وزارت راه آخرین اطلاعات در خصوص شروع فاز اول راه آهن خرم آباد – اندیمشک ازمنطقه کمالوند تا شهر ویسیان را جمع بندی و معاون وزیر جناب نورزاد ظرف ۲ ، ۳ هفته دیگر جهت انجام این امر به خرم­آباد سفر نماید. پس از اتمام جلسه معاونان وزیر به همراه نماینده خرم­آباد ستاندار لرستان و مدیرکل راه و شهرسازی از کمربندی خرم­آباد سپید دشت بازدید بعمل آوردند، و مقرر شد حسب دستور وزیر هر دو پروژه مورد بازید، سریعا به اتمام رسیده و اقدامات تأمینی از قبیل گاردریل و روشنایی برای آنان مهیا شود. در این سفر هیأت مذکور به بروجرد رفته و به همراه بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد از جاده اراک – بروجرد بازدید و تصمیمات لازم در خصوص چهارخطه کردن باقیمانده پروژه اتخاذ تصمیم شد.

 

دستور وزیر راه

درباره admin

bigtheme