خانه / اخبار / آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس: رکود پایدار در جامعه موجب مرگ اقتصاد و تولید کشور می‌شود

آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس: رکود پایدار در جامعه موجب مرگ اقتصاد و تولید کشور می‌شود

شنبه ۲۸ آذر ۹۴

آقامحمدی2165

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشور در سردرگمی و ناامیدی به سر می‌برد، گفت: رکود پایدار در جامعه موجب مرگ اقتصاد و تولید کشور می‌شود.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره شرایط رکودی کشور، اظهار داشت: رکود در هر مملکتی اگر طولانی شود و وضعیت پایداری پیدا کند، موجب مرگ اقتصاد و تولید آن کشور می‌شود.

وی افزود: رکود اگر به وجود آید، طبیعتاً فعالیت‌های اقتصادی کشور تنزل و تولیدات کاهش می‌یابد و درآمدها پایین می‌آید، در نتیجه هم تقاضا و هم عرضه هر دو با مشکل جدی مواجه می‌شوند، رکود باعث ایجاد مشکلاتی برای توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود و آن را به سمت نابودی سوق می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: چند سالی است که رکود بر کشور ما حاکم شده و هر روز هم شرایط رکودی جامعه بدتر می‌شود و مردم به شدت از این شرایط ناراضی‌اند، تحمل شرایط رکودی در یک کشور سخت‌تر از شرایط تورمی است چون در شرایط رکودی اقتصاد مملکت به شدت ضعیف می‌شود.

وی متذکر شد: بسیاری از کسانی که شاغل بودند به خاطر شرایط رکودی حاکم بر جامعه شغل‌شان را از دست دادند و واحدهای تولیدی تعطیل شدند و یا رو به تعطیلی‌اند و با نصف ظرفیت یا یک سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند، این واحدهای تولیدی نمی‌توانند حقوق کارکنان‌شان را بپردازند و همین امر موجب اخراج کارگران آنجا می‌شود، همه این موارد نارضایتی را میان عامه مردم به وجود می‌آورد.

آقامحمدی بر همین اساس عنوان کرد: رکود در بخش مسکن کاملاً عیان است و بیش از مشاغل موجود در این بخش با مشکلات جدی روبرو شده است، هر روز بر نارضایتی مردم افزوده می‌شود، دولت برای خروج کشور از رکود باید یک برنامه جامع و کاملی ارائه دهد، این وضعیت قطعاً در آینده بی‌اعتمادی مردم به دولت و نظام و پیامدهای وخیمی را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین گفت: دولت کل امید خودش را به مذاکرات و برجام بسته بود. برجام هم که تمام شد، چه زمانی قرار است روزنه امیدی در کشور ایجاد شود؟ بعد از توافق ژنو ماهانه پولی وارد این مملکت شده است اما چه تأثیر و نتیجه‌ای به دنبال داشته است؟ دولت برنامه راهگشای اقتصادی ندارد و به نظر می‌رسد دولت در یک سردرگمی گرفتار شده و نمی‌داند راهش را باید از چه مسیری برود تا بتواند به مقصد برسد.

آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جامعه در یک سردرگمی و ناامیدی قرار دارد و در یک وضعیتی است که هیچکس نمی‌داند فردایش چه خواهد شد، این شرایط بسیار خطرناک است، باید به دست‌اندرکاران و مسئولان دولتی هشدار داد که اگر شرایط به همین منوال پیش رود معلوم نیست عواقب این وضعیت رکودی چه خواهد شد.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme