خانه / اخبار / آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس: اقدام کنگره آمریکا درس عبرتی برای دولت است

آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس: اقدام کنگره آمریکا درس عبرتی برای دولت است

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴

Didarعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا و عربستان پدر تروریسم هستند، گفت: اقدام کنگره آمریکا علیه ایران باید درس عبرتی برای دولت باشد.

ابراهیم‌ آقامحمدی، نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره حمایت کنگره آمریکا از محدود کردن ورود افرادی که اخیراً به ایران، عراق، سوریه یا سودان سفر کرده‌اند به این کشور، اظهار داشت: برخی از اعضای کنگره آمریکا طی سال‌های گذشته به ایران رفت و آمد داشتند، بسیاری از نخست‌وزیرها، وزرای خارجه و دولتمردان کشورهای اروپایی و اعضای پارلمان‌های اروپا و اساتید دانشگاهها به ایران سفر کرده‌اند که با این اوصاف مشمول این قانون می‌شوند.

وی افزود: امروز باید پرسید داعش زاییده‌ کیست؟ آیا جزء این است که داعش زاییده تفکر سلفی، تکفیری وهابی و مورد حمایت خود آمریکاست؟! داعشی که همه ادعا دارند با آن مبارزه می‌کنند، سلاح و تجهیزاتش از کجا می‌آید؟ آموزش تروریست‌های داعش را چه کسی انجام می‌دهد؟ نفت داعش را چه کسی می‌فروشد و چه کسی خریداری می‌کند؟! اَجنه که این کارها را برای داعش انجام نمی‌دهند همین کشورهای مدعی حقوق بشر و آمریکا و غربی‌ها از تروریست‌های داعش حمایت می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: اردوگاه‌های آموزشی تروریستی داعش کجاست؟ مگر غیر از این است که اردوگاه‌های آنان در عربستان سعودی، اردن و قطر و ترکیه است؟ امکانات و جنگ‌افزارهای داعش و تدارکاتشان در این کشو‌رهاست و آنان تهیه می‌کنند.

آقامحمدی همچنین با بیان اینکه بیانیه‌های آمریکا علیه داعش مسخره کردن بشریت، انسانیت و عدالت است، گفت: یک بُعد این رفتارهای متناقض آمریکا باید برای دولتمردان ما قابل توجه باشد که تا این حد در قبال آمریکا ساده‌لوحانه رفتار نکنند و به او خوش‌بین نباشند، مسئولان دولت پس از روی کار آمدن با سر و صدا می‌گفتند که آمده‌ایم ایران‌هراسی را برچینیم، باید بدانند اگر هراسی از ایران در دنیا وجود داشته باشد به خاطر عدالت است، به خاطر شعله‌های انقلاب اسلامی ایران است که ظلم را می‌سوزاند، ظاهراً آقایان می‌خواستند همین روحیه را بسوزانند.

وی یادآور شد: دولتمردان ما امروز باید در بحث ایران‌هراسی بگویند چه پاسخی در قبال اقدام کنگره آمریکایی‌ها دارند؟! آیا ایران‌هراسی را در دنیا کاهش دادند؟ یا هر چه که خواستند با خنده و التماس به آمریکایی‌ها بقبولانند که ما (ایران) بچه خوبی شدیم، اما آنها (آمریکایی‌ها) تجاوز و گستاخی‌شان بیشتر شد؟! آیا ایران هراسی از این اقدام زشت امریکا بالاتر، آیا دیگر روشنتر از این وجود دارد که امریکا به خاطر مبازه با ظالم گروهی جنایتکار به نام داعش، که امریکا و عربستان ایجاد کردند و دفاع از مظلومانی که توسط داعش مثل گوسفند سر بریده می شوند یا در آتش زنده زنده سوزانده می شوند وبرای حفظ امنیا شهروندان خودش ایران را حامی تروریسم قلمداد می کند!؟

آقامحمدی همچنین خاطرنشان کرد: دیپلماسی و تقابل با جهانیان باید عزتمندانه و از روی اقتدار و با رعایت خطوط عدالت و حفظ مشی مبارزه با ظلم و ستم همراه باشد، اقدام آمریکایی‌ها نشان داد که به هیچ وجه به اصول و تعهداتشان پایبند نیستند و ایران باید اقدام متقابل جدی و عزتمندانه در قبال این گستاخی بی شرمانه امریکا نشان دهد و انگشتان او را یشکند و سر جایش بنشاند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دست از شیطنت‌شان علیه ایران برنمی‌دارند، تأکید کرد: اقدام کنگره آمریکا برای آزادی‌خواهان جهان قابل تأمل است، حمایت از یک حاکمیت قانونی و دفاع مردم از سرزمین خودشان در سوریه مگر تجاوز محسوب می‌شود؟ این عربستان و قطر هستند که به مردم سوریه و یمن تجاوز کردند اما آنان از سرزمین‌شان دفاع می‌کنند، حمایت از مردم سوریه و یمن آیا دفاع از مظلوم است یا تروریست؟!

آقامحمدی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان پدر تروریسم هستند، عربستان از لحاظ تفکری و از لحاظ تجهیز تروریست‌ها و قراردادن امکانات و تدارکات در اختیار آنان؛ و آمریکایی‌ها هم از لحاظ حمایت سیاسی و تدارکاتی و جنگ افزارحامی آنها هستند. اقدام کنگره آمریکا در تصویب این قانون نهایت ابتذال را در این کنگره نشان می‌دهد آنها با وقاحت و بی شرمی ستم دیده را به جای ستمگر مجازات می کنند و ستمگر را جایزه می دهند، این امر باید برای دولتمردان ما درس عبرتی باشد که اطمینان یه امریکاه نکنند بیش از این نخواهند که با خوش خیالی چنگال خونین آمریکا و چهره کریه و زشت این کشور جنایتکار با بزک کردن طور دیگری به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme