خانه / اخبار / آقامحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: “مرکل” حق اظهارنظر درباره سیاست خارجی ایران را ندارد

آقامحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: “مرکل” حق اظهارنظر درباره سیاست خارجی ایران را ندارد

پنج شنبه ۲۹ بهمن ۹۴

آقامحمدی2“ابراهیم آقامحمدی” در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با درخواست عربستان مبنی بر اینکه کشور سوئیس حافظ منافع عربستان در ایران شود، گفت: طبیعتا وقتی دو کشور روابط دیپلماتیک خود را قطع می‌کنند، باید کشوری را به عنوان حافظ منافع خود انتخاب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات صدراعظم آلمان که برای برقراری رابطه دوستانه کشورش با ایران شرط گذاشته بود نیز توضیح داد: مرکل در نشستی با نتانیاهو گفته است تا زمانی که ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد، روابط دوستانه آلمان با ایران برقرار نخواهد شد.

آقامحمدی با بیان اینکه مرکل صلاحیت بیان چنین اظهاراتی را ندارد، تاکید کرد: مقامات کشوری که سابقه تاریخی نژادپرستی را دارند و عامل جنگ جهانی دوم و همچنین متهم به جنایاتی وسیع در این جنگ هستند صلاحیت بیان چنین سخنانی را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: مرکل به دنبال این است که با طرح چنین اظهاراتی سابقه نژادپرستی و جنایات‌‌های آلمان در جنگ جهانی دوم را که منجر به کشته شدن قریب به ۳۰ میلیون نفر شد بپوشاند، پس بهتر است وی به جای بیان چنین سخنانی پاسخی به رفتار جنایتکارانه اسلاف‌شان که در حق بشریت روا کردند بدهد.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه چنین اظهاراتی فاقد اعتبار و ارزش است، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه کشورمان باید پاسخ محکم و دندان‌شکنی به افرادی چون مرکل بدهد. چرا که هیچ مقام خارجی حق اظهارنظر در خصوص بحث‌های اعتقادی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme