خانه / اخبار / آقامحمدی در گفت و گو با نامه نیوز: عربستان نیازمند کمک و گفت و گو با ایران است/ ترامپ هزینه سخنرانی علیه ایران را از عربستان می گیرد

آقامحمدی در گفت و گو با نامه نیوز: عربستان نیازمند کمک و گفت و گو با ایران است/ ترامپ هزینه سخنرانی علیه ایران را از عربستان می گیرد

تاریخ: ۲۵ بهمن ۹۵

این برخوردها و جنایات قطعا پایه های حکومتشان را متزلزل خواهد کرد و در آینده این رژیم در معرض انهدام و نابودی قرار خواهد گرفت. لذا این سخنان را میگویند تا چهره ای موجه از خود نشان دهند.

 

ابراهیم آقا محمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت و گو با نامه نیوز در خصوص شروط اخیر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران اگر میخواهد روابط دو کشور بهبود یابد باید دست از حمایت از تروریسم بردارد، گفت: به نظر میرسد عادل الجبیر در تربیت سیاسی اش جز حرف مفت زدن چیز دیگری نیاموخته است‌،‌این سخنان از یک انسان عاقل نباید بیان شود.

وی ادامه داد: این سخنان جز فرافکنی چیزی ندارد و میخواهند افکار عمومی را از جنایاتی که انجام میدهند دور کنند؛‌عربستان در یمن محکوم به نسل کشی شد.  در سوریه نیز جنایات بسیاری انجام دادند و داعش نیز تربیت شده همین مکتب وهابیت و سلفی گری است. لذا معتقدم اگر ذره ای شرم و حیا دارند نباید در این مسائل صحبت کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه این سخنان هیچ سنخیتی با عملکرد جنایت کارانه آل سعود ندارد، خاطرنشان کرد: عربستان خود آبستن مشکلات حکومتی است. عربستان در یمن از بیت المال مسلمین استفاده کرد و از غرب سلاح خرید و آن را بر علیه مسلمانان استفاده کرد. مردمی که فقیر و بی دفاع هستند.

وی ادامه داد: این برخوردها و جنایات قطعا پایه های حکومتشان را متزلزل خواهد کرد و در آینده این رژیم در معرض انهدام و نابودی قرار خواهد گرفت. لذا این سخنان را میگویند تا چهره ای موجه از خود نشان دهند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اگر قرار بر تعیین شروط است، این ایران است که باید برای مذاکره شرط بگذارد، تصریح کرد :عربستان باید دست از حمایت و تروریسم پروری بردارد و مثل سایر حکومت ها عقلانی و منطقی برخورد کنند و برای سایر کشورهای منطقه به عنوان آزار نباشند.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه عربستان نیاز به گفت و گو دارد، خاطرنشان کرد : عربستان نیاز دارد که ایران آن ها را از باتلاقی که در یمن ایجاد کرده اند نجات دهد، اما راه چگونگی درخواست را نمیدانند. در حقیقت این ها نیاز به کمک دارند. چقدر در یمن هزینه کردند و چه چیزی بدست آوردند؟ اکنون ریاض در تیررس قراز گرفته و مدام در حال توجیح مردمشان هستند تا طغیانی علیه شان شکل نگیرد.

آقامحمدی افزود: عربستان میتواند به صورت معقولانه درخواست خود را مطرح کنند، بگویند مشکلاتی که ایجاد کرده ایم در سر جای خود اما بیایید مذاکره و گفت و گو کنیم. آن موقع ایران شرایط را بررسی و به مذاکره میپردازد. اما تا زمانی که این ها بخواهند با بد دهنی و سروصدا صحبت کنند ره به جایی نخواهند برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی  مجلس نهم با بیان اینکه ترامپ هر سخنی که علیه ایران مطرح میکند هزاران دلار از عربستان دریافت میکند، گفت: ترامپ به صورت مجانی از کشوری دفاع نمیکند. دولتمردان آمریکایی که علم سیاست آموخته بودند هم نتوانستند کاری انجام دهند، ترامپ که دیگر یک تاجر است که بخت یارش کرده و وارد سیاست شده است.

وی ادامه داد: ترامپ هر سخنی که علیه ایران مطرح میکند در قبالش از عربستان هزینه دریافت میکند.

درباره admin

bigtheme