خانه / اخبار / بانک ملی نباید حساب یارانه‎ روستایی‎ها را مسدود کند

بانک ملی نباید حساب یارانه‎ روستایی‎ها را مسدود کند

نماینده خرم‎آباد:

بانک ملی نباید حساب یارانه‎ روستایی‎ها را مسدود کند

2

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی تاکید کرد که بانک ملی نباید حساب یارانه‎ روستایی‎ها را مسدود کند.

 

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در این خصوص اظهار کرد: برخی اهالی روستا‎ها از جمله بیرانشهر، تماس‎هایی گرفتند و گفتند که بانک ملی حساب یارانه آنها را مسدود کرده و پول را به‎جای عقب افتادن اقساط وامی که برای احداث خانه‎هایشان که بر اثر زلزله‎ خراب شده بود، برداشت می‎کند.

 

وی تأکید کرد: این کار از لحاظ قانونی خلاف است؛ چون یارانه درآمد نیست و نباید بانک حساب آن را مسدود کند. یارانه به‎ازای گران شدن حامل‎های انرژی پرداخت می‎شود و مردم پول این حامل‎ها را می‎دهند که نباید دولت از یک دست یارانه بدهد و با دست دیگر آن را پس بگیرد.

 

آقامحمدی ادامه داد: با این اقدام به مردم و به‎ویژه روستایی‎ها فشار می‎آید و چون ظاهراً در استان ما فقط این مشکل پیش آمده به وزیر اقتصاد و دارایی تذکر دادم که جلوی آن را بگیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال ایسنا که برای رفع مشکل راهکاری دارد یا نه؟ گفت: راه‎حل قانونی دارد و باید طبق آن عمل شود، اگر کسی پول ندارد باید چه‎کار کند؟ نهادهای مربوطه پیگیری و تحقیق کنند، کسانی که اقساط نداده‎اند، چرا این کار را انجام داده‎ و چگونه می‎توانند وام را بازپرداخت کنند.

 

وی متذکر شد: در هر صورت، برداشت یارانه به‎جای وام مناسب نیست و عمل به قانون بهترین مرجع برای این کار است.

 

انتهای پیام/

 

درباره admin

bigtheme