خانه / اخبار / تعیین کاردارغیرمقیم مشکل تردد تجار میان ایران وانگلیس را حل کرد

تعیین کاردارغیرمقیم مشکل تردد تجار میان ایران وانگلیس را حل کرد

آقامحمدی:

تعیین کاردارغیرمقیم مشکل تردد تجار میان ایران وانگلیس را حل کرد

13

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح آثار تعیین کاردارغیرمقیم از طرف ایران وانگلیس، گفت: این کار مشکل تردد تجار و دانشجویان میان ایران وانگلیس را حل کرد.

 

ابراهیم آقا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتخاب کاردار غیر مقیم کشورمان در انگلیس، گفت: دولت انگلیس با تصمیم یک‌جانبه مبادرت به بستن سفارت‌خانه  خود در تهران  کرد، اما با گذشت زمان این نیاز از سوی آنها احساس شده با توجه  به  نقش و جایگاه منطقه‌ای و بین المللی ایران مجددا روابط به صورت کاردار غیر مقیم و سپس به صورت روابط عادی در سطح سفیر تبدیل شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برقراری ارتباط با انگلیس در حد کاردار غیر مقیم مزایای فراوانی دارد، تصریح کرد:  پس از قطع یکجانبه ارتباط از سوی انگلیس دانشجویان و بازرگانان هردو کشور با مشکلاتی مواجه شده‌اند، که  با برقراری مجدد ارتباط می‌توان برخی از موانع بر سر راه آنها را مرتفع کرد.

وی با تاکید براینکه گام بعدی برای تبدیل شدن کار دار غیر مقیم به سفیر را باید دولت انگلیس بردارد، ادامه داد: اگر‌چه باید منتظر ماند و اقدامات عملی دولت انگلیس برای عادی سازی روابط با کشورمان را شاهد باشیم اما گام بعدی را باید لندن بردارد و چرخشی معنا دار در سیاست های خود در قبال جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: کاهش سطح روابط کشورمان با انگلیس با رای مجلس بود و نمایندگان پس از رصد سیاست‌های اتخاذ شده از سوی لندن پس از مستقر شدن سفیر غیر مقیم این کشور در تهران برای ارتقا این روابط به سطح سفیر تصمیم‌گیری می‌کند.

آقامحمدی، افزود: کاردار غیر مقیم کشورمان  به  منظور بررسی وضعیت اموال، اماکن ایران در انگلیس و بهبود فعالیت جاری بخش کنسولی سفارت کشورمان در لندن عازم این کشور می‌شود که این کار می‌تواند در مباحث علمی، اقتصادی و دیپلماتیک برای کشورمان مفید باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با نقش سفیر غیر مقیم کشورمان  در انگلیس همانند سفیر آکردیته است، تصریح کرد: سفیر مقیم کشورمان در انگلیس در مواقع لزوم در این کشور حضور پیدا و به مشکلاتی که وجود دارد رسیدگی می‌کند.

روز گذشته مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد؛ جمهوری اسلامی ایران محمد حسن حبیب اله زاده را به عنوان کاردار ترددی کشورمان در انگلیس تعیین و به طرف مقابل معرفی کرد./

درباره admin

bigtheme