خانه / اخبار / دستگاه دیپلماسی به اظهارات بان‌کی‌مون واکنش نشان دهد

دستگاه دیپلماسی به اظهارات بان‌کی‌مون واکنش نشان دهد

آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس:

دستگاه دیپلماسی به اظهارات بان‌کی‌مون واکنش نشان دهد/ اروپا بداند ایران، اوکراین نیست

7عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی به اظهارات بان‌کی‌مون شد.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات اخیر بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد، این اظهارات را مداخله‌جویانه دانست.

وی با اشاره به اینکه بان‌کی‌مون از یک موضع بالا اظهاراتی را نسبت به رئیس جمهور کشورمان بیان کرده است، خاطرنشان کرد: چنین رویکردی اهانت صریح به ملت ایران و رئیس جمهور کشورمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با بیان اینکه لازم است رئیس جمهور واکنش قاطعی نسبت به این اظهارات بان‌کی‌مون نشان دهد، خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که دستگاه دیپلماسی هم پاسخ قاطعی به اظهارت آقای بان‌کی‌مون نشان دهد.

آقامحمدی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و دارای استقلال کامل است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور کشور ما رئیس جمهور ایران اسلامی است و در چنین شرایطی بان‌کی‌مون نمی‌تواند درباره وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی اظهار نظر کند.

وی همچنین تصریح کرد: آنها تصور می‌کنند ایران اوکراین است اما باید بدانند که اینگونه نیست؛ آنها باید بدانند با تشر زدن و اظهار نظر از موضع بالا نمی‌توانند موضوعی را به جمهوری اسلامی تحمیل کنند.

 

درباره admin

bigtheme