خانه / اخبار / سازمان میراث فرهنگی، میراث پدران ما را به تاراج برد

سازمان میراث فرهنگی، میراث پدران ما را به تاراج برد

نماینده مردم خرم آباد:

سازمان میراث فرهنگی، میراث پدران ما را به تاراج برد

31نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با انتقاد از وضعیت میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان، گفت: سازمان میراث فرهنگی در لرستان، میراث پدران ما را به تاراج برد.

 

به گزارش یافته، “ابراهیم آقامحمدی” از به کارگیری مدیران غیر‌متخصص در اداره میراث فرهنگی و گردشگری این استان به شدت انتقاد کرد و گفت: طی سال‌های اخیر اکثر مدیرانی که مسوولیت میراث فرهنگی استان لرستان را بر عهده گرفتند، افرادی بودند که ببه واسطه رانت این منصب به آن‌ها داده شده بود.

وی افزود: تا کنون یک مدیر کل متخصص در در میراث فرهنگی استان به کار گرفته نشده است و اکثر مدیران قبلی فامیل این و آن بوده‌اند که بر سر کار آمده‌اند.

نماینده خرم‌آباد و دوره تاکید کرد: هیچ‌گاه کسی را در این جایگاه قرار نداده‌اند که میراث را بشناسد، تعهد به میراث این مملکت داشته باشد یا بخواهد توجهی به پدیده‌های گردشگری داشته باشد».

آقامحمدی این موضوع را دلیل تخریب زیرساخت‌های میراث فرهنگی لرستان می‌داند و می‌گوید: مکان‌های گردشگری ما نا به سامان هستند و امکانات لازم و در‌خور میراث فرهنگی لرستان، در استان تدارک دیده نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا تاکنون در این باره مذاکره‌ای با مسوولان سازمان میراث فرهنگی داشته است؟»، گفت: مجمع نمایندگان استان لرستان پیش از این می‌خواست با آقای نجفی دیداری داشته باشد، اما ایشان وقت ملاقات به ما ندادند و این‌قدر امروز و فردا کردند تا آقای نجفی از سازمان رفت.

آقامحمدی افزود: در حال حاضر هم برای دیدار با آقای سلطانی‌فر تقاضا داده‌ایم، اما تا کنون زمانی برای ملاقات تعیین نشده است، ما احساس می‌کنیم که اراده‌ای نیست که به میراث فرهنگی استان لرستان توجه شود و دنبال طرح‌هایی مثل آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک را بگیرد.

 

درباره admin

bigtheme