خانه / اخبار / مقامات انگلیس نگاهی به کارنامه سیاه خود بیندازند/گزارش وزارت خارجه انگلیس نشان از عصبانیت غرب دارد

مقامات انگلیس نگاهی به کارنامه سیاه خود بیندازند/گزارش وزارت خارجه انگلیس نشان از عصبانیت غرب دارد

آقامحمدی در پاسخ به گزارش وزارت خارجه انگلیس درباره وضعیت حقوق بشر در ایران:

مقامات انگلیس نگاهی به کارنامه سیاه خود بیندازند/گزارش وزارت خارجه انگلیس نشان از عصبانیت غرب دارد

IMAGE5854عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش خصمانه و ضد ایرانی اخیر وزارت امور خارجه انگلیس درباره نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت: تمام دنیا انگلیسی‌ها را به شکنجه و کشتار آزادی‌خواهان می‌شناسند.

 

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش ضدایرانی وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص اعلام نگرانی آنها از وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت: این گزارش از روی عصبانیت انگلیسی‌ها در اعلام مواضع محکم ایران در صلح‌آمیز بودن استفاده از فناوری هسته‌ای در کشور است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جدیت ایران در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و عصبانیت غربی‌ها از این فرآیند، افزود: گزارش اخیر وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران، نشان دهنده عصبانیت آنها از پیگیر‌ی‌های ایران در مذاکرات اخیر هسته‌ای برای دستیابی به توافق نهایی است.

وی ادامه داد: غربی‌ها مدام تبلیغ می‌کردند که ایران در مذاکرات هسته‌ای تعلل می‌کند که این نشان‌ از تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای دارد، حال که در دولت جدید،‌ ایران پیگیر به نتیجه رسیدن این مذاکرات است این دست تبلیغات نیز شکست خورده است.

آقا محمدی یادآور شد: گزارش اخیر وزارت امور خارجه انگلیس و مصوبه ضد ایرانی پارلمان اروپایی، نتیجه همین عصبانیت غرب از دسترسی نداشتن به سندی محکم در خصوص ادعاهای آنها درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است که برای جبران این شکست، رو به اتهامات حقوق بشری آورده‌اند.

وی با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر در غرب و به خصوص انگلیس همچون استعمارهای طولانی‌مدت کشورهای مختلف جهان در قاره‌های گوناگون، نقض حقوق رنگین‌پوستان مقیم انگلیس، نقض حقوق شهروندان غیرانگلیسی الاصل و مهاجران، شکنجه و کشتار آزادی‌خواهان جهان، کشتار جدایی‌طلبان ایرلند شمالی و ده‌ها و صدها موارد دیگر نقض حقوق بشر از سوی انگلیسی‌ها، تصریح کرد: گزارش اخیر وزارت امور خارجه انگلیس در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران، از روی بی‌آبرویی و پررویی است؛‌ ضمن اینکه هر کس درباره حقوق بشر صحبت کند، انگلیسی‌ها دیگر نباید با توجه به سابقه سیاه خود، چنین اظهاراتی داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: هدف اصلی غرب و نقشه راه انگلیس از بهانه‌سازی به وسیله حقوق بشر، محدود کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور آنها و همچنین مبارزه با بیداری ملت‌هاست.

گفتنی است روز گذشته (پنجشنبه ۲۱ فروردین) وزارت امور خارجه انگلیس در گزارشی در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران،‌ با انتقاد از روند کند پیشرفت صیانت از حقوق شهروندان از سوی دولت، با نام بردن از مواردی همچون نبود انتخابات آزاد، آزادی تجمعات، برخورد با فعالان حقوق بشر و نبود آزادی مذهبی اقلیت‌های دینی، در این گزارش ایران را ناقض حقوق بشر نامیده‌اند./

پایان پیام

درباره admin

bigtheme