خانه / اخبار / شیوه برخی مجریان در تهدید مردم برای انصراف از یارانه “افراط” است

شیوه برخی مجریان در تهدید مردم برای انصراف از یارانه “افراط” است

آقامحمدی در گفت‌وگو با تسنیم:

شیوه برخی مجریان در تهدید مردم برای انصراف از یارانه “افراط” است

24114خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با انتقاد از فضاسازی صدا و سیما و دولت گفت: این شیوه تهدید و به مردم حمله کردن و مردم را در رودربایستی قرار دادن که اگر ثبت نام کردند کار ناصوابی انجام داده‌اند اصلاً با شعارهای آقای روحانی نمی‌خواند.

 

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از فضاسازی برخی مجریان صدا و سیما و دولت در خصوص عدم دریافت یارانه اظهار داشت: من این شیوه تبلیغات را شیوه صحیحی نمی‌دانم؛ آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود این جمله را گفت که ما علاوه بر یارانه نقدی یارانه کالایی هم به مردم می‌دهیم تا مردم در مضیغه زندگی نباشند.

وی ادامه داد: بنابراین در آن روز آقای روحانی تشخیص داده است که مردم نیاز به یارانه دارند ضمن اینکه ما نمی‌خواهیم پول مفت و مجانی یا صدقه به مردم بدهیم. ما حامل‌های انرژی را گران کرده و چند برابر کرده‌ایم و بعد به مردم گفته‌ایم که در ازای گران کردن این حامل‌ها مقداری از پول شما را به شما باز می‌گردانیم. این حق مردم است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس افزود: تا تلویزیون را روشن می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که ۲۰:۳۰ به نمایش‌های فرمایشی تبدیل شده است و استاندار، فرماندار و نماینده مجلس می‌گویند که ما یارانه نمی‌گیریم. از آن طرف به مردم می‌گویند ما بررسی کنیم و ببینیم حقوق شما فلان باشد چند برابر شما را جریمه می‌کنیم یا کسانی که ثبت نام می‌کنند دیگر به آنها وام نمی‌دهیم.

آقامحمدی گفت: این شیوه تهدید و به مردم حمله کردن و مردم را در رودربایستی قرار دادن که اگر ثبت نام کردند کار ناصوابی انجام داده‌اند اصلاً با شعارهای آقای روحانی و با کرامت انسانی نمی‌خواند. ما نمی‌فهمیم چرا برخی مجریان صدا و سیما این کار را انجام می‌دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس ادامه داد: می‌توان درست گفت که کسانی که احساس می‌کنند این پول اثری در زندگی آنها ندارد، بزرگوارانه ثبت نام نکنند ولی برخی‌ها می‌گویند ما حساب بانکی شما را چک می‌کنیم. قانون در کدام بند و اصل اجازه داده است که حساب بانکی مردم را بررسی کنند؟ بررسی حساب بانکی به حکم قاضی نیاز دارد. حساب‌های مردم امانت هستند و دولت نمی‌تواند حساب‌های مردم را بررسی کند. مگر می‌شود به امانت مردم خیانت کرد.

آقا محمدی تأکید کرد: ما می‌گوییم فردی ۴ میلیون حقوق می‌گیرد ولی باید تمام هزینه‌های زندگی فرد را دید؛ شاید همین فرد ۴ جوان بیکار تحصیلکرده در خانه‌اش باشد.

وی گفت: شیوه برخی مجریان صدا و سیما در تبلیغ برای عدم ثبت نام مردم در دریافت یارانه افراطی است. برخی از افراد چند جا حقوق می‌گیرند و درآمدهای کلان دارند و خود را با مردم مقایسه کرده و درد مردم را درک نمی‌کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با طرح این پرسش که در تبلیغات صدا و سیما چند درصد از توده مردم هستند، خاطرنشان کرد: معمولاً در تلویزیون از نماینده مجلس و وزیر در خصوص عدم ثبت نام یارانه تبلیغ می‌کنند. آیا این نمونه‌گیری است؟ این نمونه‌گیری از مسئولان است و از توده مردم نیست. صدا و سیما نیز افراطی به موضوع دامن می‌زند.

انتهای‌پیام/

درباره admin

bigtheme