خانه / اخبار / توانمندی‌های موشکی کشور باید روز به روز ارتقا یابد

توانمندی‌های موشکی کشور باید روز به روز ارتقا یابد

 آقامحمدی در گفت‌وگو با تسنیم:

توانمندی‌های موشکی کشور باید روز به روز ارتقا یابد

2خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه توانمندی‌های موشکی باید روز به روز ارتقا یابد، گفت: توانمندی‌های موشکی خط قرمز ماست که به هیچ وجه نباید در مذاکرات هسته‌ای بحثی در این زمینه صورت گیرد و یا مبنایی برای روند مذاکرات باشد.

 

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی، گفت: بایستی ما از نظر توانمندی نظامی همواره از آمادگی کامل برخوردار بوده و خود را تقویت کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دفاع از اسلام برای آرامش ممالک اسلامی واجب است، لازم است تا این اندازه که دشمن این تصور را نداشته باشد که می‌تواند به کشور اسلامی حمله کند و آسیب برساند، باید توانمندی‌هایمان را در حوزه‌های مختلف دفاعی و به خصوص در حوزه موشکی، ارتقا داده و آن را تقویت کنیم البته لازم است که توانمندی‌های موشکی خود را روز به روز ارتقا داده و آن را گسترش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: بنده معتقدم توانایی‌های دفاعی و موشکی ما باید به حدی باشد که دشمن تصور حمله به ما را نداشته باشد. باید این توانایی‌ها به حدی تقویت شود که دشمن تصور نکند که می‌تواند به راحتی به ما حمله کرده و ما را مورد هجمه نظامی قرار دهد. ما هیچ هدفی غیر از دفاع را در زمینه گسترش و ارتقای توانمندی‌‌‌‌‌های موشکی دنبال نمی‌کنیم.

آقامحمدی با بیان اینکه توانمندی‌های موشکی به هیچ وجه جایی در مذاکرات هسته‌ای ایران با اعضای ۱+۵، ندارد، گفت: اگر طرف‌های غربی حرفی در مورد توانمندی‌های موشکی ما در مذاکرات بزنند ما به هیچ عنوان اعتنایی به آن‌ها نمی‌کنیم و مسیر پیشرفت و عزت خود را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای در حوزه توانمندی موشکی ما ورود پیدا کنند، شرایط به گونه‌ای می‌شود که اگر قرار باشد ذره‌ای در مذاکرات با حفظ مصالح و عزت ملی، به توافق برسیم، این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و ما نیز آن را نمی‌پذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: توانمندی‌های موشکی خط قرمز ماست که به هیچ وجه نباید در مذاکرات هسته‌ای بحثی در این زمینه صورت گیرد و یا مبنایی برای روند مذاکرات باشد.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme