خانه / اخبار / هر ۵ سال ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به خاطر فقر از لرستان مهاجرت می‌کنند

هر ۵ سال ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به خاطر فقر از لرستان مهاجرت می‌کنند

­­آقامحمدی در نطق میان دستور:

هر ۵ سال ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به خاطر فقر از لرستان مهاجرت می‌کنند / (فایل صوتی در انتهای مطلب)

Untitled5

آزاردهنده‌ترین لحظه برای ما موقعی است که در مقابل خواسته‌های ملتمسانه جوانان بیکار و خانواده‌های این چنین قرار می‌گیرم و نمی‌توانم کاری برای آنان انجام دهیم و هر روزِ ما اینچنین سخت و رنج‌آور است

انتقاد از حجم بالای بیکاری در لرستان/هر ۵ سال ۲۰۰ هزار نفر از لرستان مهاجرت می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه هر ۵ سال ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به خاطر فقر از لرستان مهاجرت می‌کنند، گفت: هر ساله رتبه اول بیکاری کشور را داریم و بیکاری جوانان لرستان بالای ۵۰ درصد است

آقامحمدی خطاب به رئیس جمهور: چاره‌این درد ها به دست دولت و رئیس جمهور است که امیدوارم هر چه زودتر با سفر به استان لرستان اقداماتی صورت گیرد تا شما هم در پایان کار نگویید متاسفانه کاری برای لرستان نتوانسته‌ایم انجام دهیم

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم آقا محمدی در نشست علنی امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور خود را با نام خدا و تکریم و سلام به روح بلند حضرت امام (ره) و شهدا و درود و سلام به محضر رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ و فداکار و شهیدپرور ایران آغاز کرد وگفت:

سال گذشته چنین روزهایی بود که روحانی در برنامه‌های انتخاباتی خود بیان کرد عدالت به این معناست که برای تمام ایران فرصت یکسان فراهم شود و دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده شوند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای رئیس جمهور توجه شما را به چند نکته در خصوص وضعیت لرستان بر اساس داده های آماری دولت جلب می کنم:

در استان یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر آنان بیکار و ۱۶۰ هزار نفر از بیکاران دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس هستند. ۴۰ درصد این جمعیت بیکار در مرکز استان و شهرستان خرم‌آباد و دوره چگنی قرار دارند.

سالیانه بین ۳ تا ۴ درصد مردم استان برای امرار معاش مهاجرت می‌کنند. یعنی هر ۵ سال ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به خاطر فقر از لرستان مهاجرت می‌کنند، وی گفت: هر ساله رتبه اول بیکاری کشور را داریم و بیکاری جوانان لرستان بالای ۵۰ درصد است. ۵/۲ درصد جمعیت کشور را داریم اما ۴/۱ از بودجه کشور به لرستان تعلق می‌گیرد. ۱۵ درصد از آب‌های کشور دراین استان ما قرار دارد اما از آب شرب کافی هم برخوردار نیستیم. متوسط زمیتهای آبی کشور ۴۵ درصد است اما متوسط زمین های آبی لرستان ۲۵ درصد می باشد.

آقا محمدی بیان کرد: بخش های بیرانوند، پاپی و زاغه بیش از ۷۰ سال قدمت بخش بودن دارند اما در لیست وزارت کشور جای ندارند و وزیر یا استانداری به فکر شهرستان شدن آنها نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:علی‌رغم دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در باب سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت در کشور فرصت‌ها به صورت یکسان در اختیار همه قرار نگرفته و امکانات عادلانه توزیع نشده‌اند.

وی به معضل بیکاری در لرستان اشاره کرد و گفت: امروز جوانان ما با دستان خالی در مقابل خانواده و فرزندانشان شرمنده‌اند و آزاردهنده‌ترین لحظه برای ما موقعی است که در مقابل خواسته‌های ملتمسانه جوانان بیکار و خانواده‌های این چنین قرار می‌گیرم و نمی‌توانم کاری برای آنان انجام دهیم و هر روزِ ما اینچنین سخت و رنج‌آور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تا کید کرد: چاره‌این درد ها به دست دولت و رئیس جمهور است که امیدوارم هر چه زودتر با سفر به استان لرستان اقداماتی صورت گیرد تا شما هم در پایان کار نگویید متاسفانه کاری برای لرستان نتوانسته‌ایم انجام دهیم.

وی ادامه داد:این در حالی است که آقای روحانی از شخصیت معتدل برخوردار است و در تبلیغات دولتِ خود را فراجناحی اعلام و گفتند چپ و راست برای من فرقی نمی‌کند و از هر دو طیف استفاده کرده و می‌کنم، اما فرصت‌طلبان و افراطیون وابسته به احزاب منحله که بعضاً نه به روحانی رای دادند و نه در انتخابات شرکت کردند و به گفته خودشان به دولت روحانی به عنوان رحم اجاره ای می نگرند، اقدام به ارزش‌زدایی به نام دولت می‌کنند و با برکناری نیروهای ارزشی عناصر مسئله‌دار را در مسئولیت‌ها می‌گمارند. وی گفت در برخی استان‌ها و شهرها مثل ما برای فرهنگ و سیاست در یک دکان کله‌پزی تصمیم‌گیری می‌شود.

آقامحمدی در بخش دیگری از نطق خود گفت: خرم‌آباد به‌عنوان یکی از ۲۰ شهر آلوده جهان معرفی شده که ریاست سازمان محیط‌زیست باید به علاج این واقعه اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:از معاونت مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور می‌خواهم قبول‌شدگان استانداری لرستان بیش از این بلاتکلیف نگذارند و دولت به وضعیت حقوق نامناسب معلمان رسیدگی کرده و حقوق آنها را با حقوق کارکنان سایر وزارتخانه‌ها متناسب و به وضعیت آنها رسیدگی کنند. همچنین از وزیر صنعت معدن و تجارت می خواهم که بازرسان زحمت کش سازمانهای استانی را با تصمیمات نسنجیده دچار برگردانی نکنند و به قرارداد آنها ادامه دهند.

آقا محمدی به توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ در ژنو اشاره کرد و گفت: این موضوع مهمترین مسئله کشور است که ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کنندگان و حمایت از نفس مذاکره؛ بر پایه اخبار منتشره بعد از توافق ژنو فعالیت هسته‌ای در تمام سایت‌های ما تعطیل شده است.بر سر تعطیلی نیمی از نطنز و سه چهارم فُردو توافق شده، بازرسی جاسوسان سیا در قالب آژانس از مذاکره هسته‌ای ما به صورت بی سابقه پذیرفته شده که حتی نفس کشیدن ما هم برای آنها قابل کنترل می‌باشد همچنین تغییر ماهیت رآکتور آب سنگین اراک و بی‌خاصیت شدن آن پذیرفته شده و چگونگی غنی‌سازی که براساس معاهده ان‌پی‌تی حق ماست هنوز در پرده ابهام است و بجای آن حق دسترسی به اورانیوم پذیرفته شده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی افزود:پروتکل الحاقی که امری اختیاری است به شکلی تحقیرآمیز جزو الزامات توافق ژنو لحاظ شده و تیم مذاکره‌کننده بجای مجلس متعهد به پذیرش آن شده در صورتی که این موضوع از حقوق مجلس می‌باشد.

وی با بیان این که این در حالی است که طرف غربی به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده است تصریح کرد: ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری که از پول ایران بایستی آزاد می‌شد صرفا در چرخه بانک‌های غربی و تحریمی جابجا شده و هیچ دلاری آزاد نشده و در اختیار کشورمان قرار نگرفته است.

تحریم، بیمه ی کشتیرانی و بانک‌ها بر خلاف توافق لغو نشد و در زمینه آزاد شدن قطعات هواپیما چنین نشد و قطعه ای داده نشد.

درخصوص آزاد شدن ۹ میلیارد دلار از پول کشور خودمان برای خرید مواد غذایی و دارویی مورد خاصی تا کنون گزارش نشده است.

وی افزود:علیرغم اینکه امتیاز نیمه نخست به نفع غرب بوده و نهایت عهدشکنی و بداخلاقی را روانه داشته اند، اما دیدید که در دوره اخیر در مذاکرات وین گستاخانه خواستار برچیده شدن تمام سانتریفیوژهای فُردو و تقلیل سانتریفیوژهای کنونی به چند هزار و همچنین محدود کردن برد موشک های بالستیک و برچیدن آب سنگین اراک و خلاصه در حقیقت خلع سلاح کامل ما شدند.

آقامحمدی با بیان این که آمریکا از انقلاب اسلامی سیلی محکم خورده است  افزود: آمریکا خود را بازنده و تحقیر شده احساس می‌کند و اکنون می‌خواهد انتقام بگیرد و تحقیر کند، اما مطمئناً باز آمریکا از ملت خداجو و رهبری سیلی خواهد خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارحی  مجلس تا کید کرد: ما به طمع لقمه ای نان که حتی با تعطیل شدن فعالیت‌های هسته‌ای هم آن را به ما نخواهند داد، خدا را از دست نمی‌دهیم و عزت و اقتدار و افتخار خود را معامله نخواهیم کرد.

آقا محمدی عنوان کرد: در چنین شرایطی نباید با ایجاد جو خفقان سازمان یافته علیه منتقدین و راه ندادن آنها به رسانه ملی، به سنگین شدن وزنه به نفع رقیب متکبر و تمامیت خواه و بدخواه کمک کرد. بگذارید مردم در جریان زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمنان قرار بگیرند و به کمک شما بیایند.

این نماینده مجلس نهم گفت:حرف زدن به زبانی خاص امتیاز و افتخار نیست بلکه افتخار و امتیاز آن است که با منطق و شجاعت حق ملت ایران را پاس بداریم. دکتر فاطمی در قضیه ملی شدن نفت در سازمان ملل حاضر نشد به غیر از زبان ملی خود سخن بگوید در صورتی که حرف زدن در آن روز به زبان خارجی پوز و پرستیژ داشت. لکن امروز گارسون‌های جهان سومی رستوران‌های آمریکا و اروپا  هم خارجی حرف می‌زنند.

وی افزود: آنها که ادعای دلاور بودن دارند گر چه در زمان انقلاب به تماشای یک مورد تظاهرات خیابانی هم نیامده باشندو در دوران دفاع مقدس بوی باروت را از فاصله دو هزار کیلومتری هم استشمام نکرده باشند، اسم الله! در مقابل زیاده‌خواهی دشمن بمانید و دلاوری خود را ثابت کنید. اگر شما دلاورانه ایستادید دلواپسی‌ها رفع خواهد شد.

پایان پیام/

[grandmp3 id=518 autoplay=false]

لینک دانلود از مدیافایر: دانلود

درباره admin

bigtheme