خانه / اخبار / تولد دوباره کشت و صنعت خرم‌آباد با ظرفیت ایجاد ۴ هزار شغل

تولد دوباره کشت و صنعت خرم‌آباد با ظرفیت ایجاد ۴ هزار شغل

نماینده خرم‌آباد نوید داد:

تولد دوباره کشت و صنعت خرم‌آباد با ظرفیت ایجاد ۴ هزار شغل

12نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد را نشانه‌ی عزم و اراده‌ هماهنگ مسوولان در استان دانست.

 

به گزارش یافته، “ابراهیم آقامحمدی” در این خصوص اظهار داشت: مجتمع بزرگ کشت و صنعت خرم‌آباد که از سال ۱۳۸۱ کاملاً تعطیل شده بود، با تلاش و هم‌دلی مسوولان، ظرف روزهای آتی بازگشایی می‌شود.

وی با بیان این که بیش از یک دهه، نه تنها هیچ تلاشی برای احیای این مجتمع صورت نگرفت، گفت: برخی امکانات مجتمع از قبیل سوله‌ها بریده و برده شد که آثار تأسف‌بار آن باقی است، کشتارگاه آن تخریب و سیستم لوله‌کشی و برق آن نیز دچار تخریب گردید‌.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: زمانی که به عنوان خدمت‌گزار مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدم، احیاء مجدد مجتمع کشت و صنعت را به عنوان یک کار بزرگ و امید‌آفرین برای مردم جزء رئوس کارهای اصلی خود برای پی‌گیری قرار دادم چرا که در موقع انتخابات بر این باور بودم که اگر بخواهیم می‌توانیم بر کارهای سخت فائق آییم و به مردم قول پی‌گیری کشت و صنعت را دادم و بر این اساس، جلسات متعدد با مدیران عامل بانک‌ملی کشور، وزرای اقتصاد و دارایی، معاون اول و معاونان رئیس‌جمهور برگزار و دستورات لازم برای راه‌اندازی مجدد مجتمع اخذ گردید.

آقامحمدی گفت: با تعلل بانک ملی در سال ۹۱ کار به سؤال از وزیر اقتصاد کشید و ما وزیر را دو بار در سال‌های ۹۱ و ۹۲ به مجلس احضار کردیم و سبب گردید که بانک ملی تحت فشار قرار گیرد تا اقدام به برگزاری مزایده جهت واگذاری کشت و صنعت نماید.

وی افزود: مزایده طی سه مرحله برگزار شد؛ در اواخر سال ۹۱ و نیمه اول و دوم ۹۲ که در مرحله‌ی آخر یک سرمایه‌گذار خارجی برنده شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی افزود: با تغییر دولت و آمدن آقای مهندس بازوند به عنوان استاندارد جدید، خون تازه‌ای در پیکر پی‌گیری ما جاری شد و راه‌اندازی کشت و صنعت به عنوان یکی از اهداف مشترک ما تعیین گردید و بر این باور بودیم که باید این کار را انجام دهیم.

آقامحمدی تصریح کرد: گرچه برخی به این مسأله به عنوان طرحی به بن‌بست رسیده نگاه می‌کردند و حتی مسوولان وقت بانک ملی در سفر به لرستان در دیدار با برخی مسوولان استان تلاش نمودند که با توجیهاتی کشت و صنعت را غیر‌قابل برگشت تلقی کنند و ما را از پی‌گیری منصرف نمایند، ولی مصمم بودیم بر این پندار غلبه کنیم و کشت و صنعت را که مطالبه عامه‌ی مردم خرم‌آباد است احیا نماییم.

وی بیان داشت: خوشبختانه مهندس بازوند هم با اعتقاد و انگیزه به این مسأله نگاه کرد و خوب ورود نمود و در یکی از جلسات که به اتفاق با آقای همتی مدیرعامل بانک ملی داشتیم، هنگامی که او متوجه پی‌گیری جدی ما و سوابق موضوع شد، قول داد که به بروکراسی در این خصوص پایان دهد و موانع را برای واگذاری کشت و صنعت رفع کند که خوشبختانه خوب هم به قول خود عمل کرد.

آقامحمدی در خصوص برنده‌ی مزایده اخیر کشت و صنعت گفت: وی یک سرمایه‌گذار خارجی و شیعه‌مذهب می‌باشد که در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله در ایران و در شهر مشهد سرمایه‌گذاری کرده است.

آقامحمدی افزود: با برنامه‌ی ارائه شده از سوی برنه مزایده، طی ۱۰ روز آینده انشاا… مجدد شاهد شروع به کار مجتمع کشت و صنعت خواهیم بود که احتمالاً واحدهای گاوداری، اولین فاز مورد بهره‌برداری مجتمع باشد.

نماینده‌ی مردم خرم‌آباد  و چگنی گفت با راه‌اندازی کامل این مجتمع، امکان ایجاد حدود ۴ هزار شغل در مرکز استان به وجود می‌آید.

آقامحمدی در پایان با بیان این که احیا مجدد مجتمع کشت و صنعت نشان می دهد که اگر هدف و پشتکار داشته باشیم، حتماً به نتیجه خواهیم رسید گفت: مجتمع کشت و صنعت نمونه‌ بارزی است که اگر صرفا به سیاسی کاری های حاشیه ای نپردازیم و مسئولین استان هماهنگ و هدفمند به دنبال منافع نظام و عامه مردم باشند به موفقیت خواهند رسید.

وی رونق گرفتن فرودگاه خرم آباد، شروع عملیات ساخت آزادراه خرم آباد اراک و راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک را نمونه های دیگری از نتیجه پیگیری های هدفمند و باورمند مجموعه مسئولین استان اعم از استاندار، نمایندگان و دیگر مسئولین دست اندرکار برشمرد و گفت: در هیچ بره ای مسئولین چنین با اعتماد به نفس مطالبه گر حقوق مردم و پیگیر کارها و اهداف اصلی جهت پیشرفت و توسعه استان مشاهده نشده اند. خوشبختانه امروز مجموعه ای که دید اجرایی آبادگرایانه آنها بر سیاسی بازی های بی خیر و برکت رایج غلبه دارد، پیگیر امور هستند.

وی در پایان اظهار داشت از سایت خبری یافته که فارغ از مسائل جزئی به دغدغه های اصلی مردم توجه می نماید تشکر می نمایم.

درباره admin

bigtheme