خانه / اخبار / مثبت ترین بخش عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در وین۶

مثبت ترین بخش عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در وین۶

مثبت ترین بخش عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در وین۶:

مطرح کردن «لغو یکجای تحریم ها» مثبت ترین نکته عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای است. 

parchamhaابراهیم آقامحمدی در گفت و گو با خبرآنلاین روند مذاکرات هسته ای را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه روی مذاکرات اتفاق نظر وجود دارد افزود: ازجمله نکات مثبت که در خبرگزاری ها آمده است اصرار بر لغو یکجای تحریم ها و نگذشتن از بحث غنی سازی به هر قیمتی است که این از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با تاکید بر این که هیچکس با اصل مذاکرات مخالفتی ندارد،گفت: متاسفانه طرف مقابل ما نامتعادل است و سعی می کند علی رغم تیم مذاکره کننده ما از هردری وارد و به نحوی با فریب یا فشار کاری کند که حقوق واقعی ایران در مذاکرات دیده نشود.
آقامحمدی تصریح کرد:این یک واقعیت آشکارکه دشمن به دنبال ساختن هرحاشیه ای است را نباید فراموش کرد تا حقوق ما به نحوی که در توافق نامه وجود دارد، دیده نشود. تا به حال هم توافقی حاصل نشده اما تیم مذاکره کننده ما باید هوشیار باشد که دشمن با این تاثیرها، تهدیدها، مشاوره ها سعی در گرفتن امتیازهای غیر عادلانه از ما دارد.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری کامل چارچوب حقوق مردم ایران را در نظر داشته باشد که اگر در نهایت توافقی حاصل شد دشمن با حیله و خدعه و نیرنگ و فشار و تهدید بخشی از حقوق ما را در توافق نامه نادیده نگیرد.
وی درخصوص نکات مثبت و توانمندی این دوره تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: آن طور که تا به حال در مسائل بیان شده فشار روی خطوط قرمز نظام مانند اینکه تحریم ها باید به طور یک جا برداشته شود یا در رابطه با مواردی که خطوط قرمز هستند کوتاه نمی آمد، نکات مثبت هستند و اگر غیر از این باشد که بگویند تحریم ها را در یک فاصله ۱۰ ساله لغو می کنیم، نفعی برای ما ندارد چرا که اگر مسائل جزئی را حذف کنند و تحریم های اصلی را نگه دارند، فایده ای نخواهد داشت.
وی تصریح کرد:همان چیزی که در بحث توافق اولیه نشان دادند برای مثال بحث بیمه و تحریم بانک ها و قطعات اصلی هواپیما را ندادند و موارد جزئی را گرفتند و درباره قطعات هواپیما گفتند آنچه که ما تشخیص می دهیم ملاک است.

درباره admin

bigtheme