خانه / حوزه انتخابیه / خشکیدگی جنگل‌های زاگرس متوقف شد

خشکیدگی جنگل‌های زاگرس متوقف شد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

خشکیدگی جنگل‌های زاگرس متوقف شد

pic2554454خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور تاکنون گزارشی مبنی بر خشکیدگی درختان در سال ۹۳ اعلام نشده و این بدان معنی است که خشکیدگی این جنگل‌ها متوقف شده است.

 

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، اظهار کرد: جنگل‌های زاگرس مدت چند سال است که دچار یک بیماری شده‌اند که سبب خشک شدن درختان این منطقه به ویژه درختان بلوط در منطقه زاگرس می شود.

وی افزود: وجود این بیماری در کشورهای افریقایی و امریکایی سابقه دیرینه دارد اما مدت چندسال که وارد کشور ایران شده است و در این میان استان لرستان در این زمینه آسیب جدی دیده است و جنگل های بلوط در این استان به حد زیادی خشک شده اند.

آقامحمدی تصریح کرد: در راستای بررسی مشکل جنگل های حاشیه زاگرس ۲۲ نماینده در قالب یک تذکر کتبی نسبت به وزیر جهاد کشاورزی یک نامه را ابلاغ و امضا کرده اند که البته قبلا یک نامه با امضاء بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به ریاست جمهور نوشته شده است که این مسأله را مورد پیگیری قرار دهد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس بیان کرد: در چند روزه اخیر جلسات متعددی را برای بررسی مشکل این منطقه با رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور داشته ایم که بنا بر صحبت ها و گزارش های ارائه شده اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: براساس گزارشی که از سوی رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور ارائه شده است خشکیدگی درختان ناحیه زاگرس هر ساله از اریبهشت ماه آغاز می‌شود که خوشبختانه امسال تاکنون گزارشی مبنی بر خشکیدگی درختان ارائه نشده است و این نشان می‌دهد خشکیدگی درختان زاگرس متوقف شده است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان عنوان کرد: در جلسات متعددی که برگزار شده است دلایل مختلفی برای خشکیدگی جنگل ها ارائه شده است که از جمله این دلایل می توان به خشکسالی، وجود ریزگردها و گرد و غبار بر شاخ و برگ درختان، کشت و کار در زیر درختان و از بین رفتن مراتع و آلوده شدن خاک ها را نام برد.

آقامحمدی اظهار کرد: برای رفع مشکل خشکیدگی درختان ناحیه زاگرس اعتباراتی در نظر گرفته شده است که این اعتبارات حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است و امیدواریم با تلاش و همه افراد و مسئولان روند خشکیدگی جنگل های زاگرس متوقف شود.

انتهای پیام/ج

درباره admin

bigtheme