خانه / اخبار برگزیده / آمریکا رفتارهای خصمانه خود را ادامه دهد طرح غنی‌سازی ۶۰درصد را در دستور قرار می‌دهیم

آمریکا رفتارهای خصمانه خود را ادامه دهد طرح غنی‌سازی ۶۰درصد را در دستور قرار می‌دهیم

آقامحمدی در گفت‌وگو با تسنیم:

آمریکا رفتارهای خصمانه خود را ادامه دهد طرح غنی‌سازی ۶۰درصد را در دستور قرار می‌دهیم

Didarخبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر آمریکایی‌ها به این روند خصمانه‌شان مانند گذشته در موضوع فعالیت هسته‌ای ایران ادامه دهند، قطعا طرح دوفوریتی الزام دولت برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم.

 

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان، گفت: آمریکا و کشورهای اعضای ۱+۵ باید بدانند که با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، دانشمندان و متخصصان ما ذره‌ای از ادامه فعالیت‌شان در این مسیر دست برنداشته و استوارتر به راه خود ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه ما هیچ‌گاه به رفتار و گفتار آمریکایی‌ها در هیچ زمینه‌ای اعتماد نداشته، نداریم و نخواهیم داشت، افزود: اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا پس از توافق اولیه ژنو نشان داد که مقامات این کشور به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا را نوعی اعمال فشار برای عقب‌نشینی ایران از مواضعش در زمینه هسته‌ای تعبیر کرد و گفت: اگر آمریکایی‌ها قصد دارند که با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه اقدامات هسته‌ای ایران، در این روند خلل ایجاد کنند، باید بدانند که تأسیسات هسته‌ای ما قابل برگشت نیست و ما ذره‌ای از راهی که تا امروز پیموده‌ایم، کوتاه نخواهیم آمد.

آقامحمدی همچنین با تأکید بر اینکه فوردو، نطنز و آب سنگین اراک و دیگر دستاوردهای هسته‌ای ایران در هیچ صورتی تعطیل‌پذیر نیست، گفت: اعمال هرگونه تحریم، تهدید و فشار از سوی آمریکایی‌ها بر ایران نمی‌تواند عاملی برای تعطیلی و یا کُند شدن روند فعالیت‌های هسته‌ای ما باشد که البته مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان به این مسئله وقوف کامل دارند و از آن مطلع‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان اشاره و تصریح کرد: براساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران اقدامات اعتمادساز در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را انجام داده که این نشان دهنده آن است که غرب به دنبال توافق با ایران در موضوع هسته‌ای است، اما آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های بیشتر در این این روند کارشکنی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از احتمال اقدام مجلس برای تسریع در بررسی طرح دوفوریتی الزام دولت به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم اشاره کرد و افزود: اگر آمریکایی‌ها به این روند خصمانه‌شان مانند گذشته در موضوع فعالیت هسته‌ای ایران ادامه دهند، قطعا طرح دوفوریتی الزام دولت برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در دستور کار نمایندگان مردم در خانه ملت قرار می‌گیرد.

آقامحمدی در پایان بر بی اعتمادی ملت ایران نسبت به آمریکایی‌ها تأکید و خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها نباید این طور تصور کنند که همکاری ایران با آژانش بین‌المللی انرژی اتمی به مثابه عقب‌نشینی از اقدامات گذشته است، بلکه ما فقط حُسن‌نیت خودمان را به جامعه جهانی ثابت کردیم، اما آمریکایی‌ها مانند گذشته در این آزمون بی آبرو شدند.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme