خانه / اخبار / توقف تورم توسط دولت اقدامی مثبت بوده است/ اگر کسی عامدانه دولت را با مشکل مواجه کند به انقلاب لطمه زده است/فرمایش رهبری در خصوص جلوگیری از کنار زدن نیروهای مؤمن عملی نشده/ استانداران دولت اعتدال در قبال جریان تندرو و ساختار شکن کم آورده اند

توقف تورم توسط دولت اقدامی مثبت بوده است/ اگر کسی عامدانه دولت را با مشکل مواجه کند به انقلاب لطمه زده است/فرمایش رهبری در خصوص جلوگیری از کنار زدن نیروهای مؤمن عملی نشده/ استانداران دولت اعتدال در قبال جریان تندرو و ساختار شکن کم آورده اند

نماینده مجلس در گفت‌وگو با منار:

توقف تورم توسط دولت اقدامی مثبت بوده است/ اگر کسی عامدانه دولت را با مشکل مواجه کند به انقلاب لطمه زده است

فرمایش رهبری در خصوص جلوگیری از کنار زدن نیروهای مؤمن عملی نشده/ استانداران دولت اعتدال در قبال جریان تندرو و ساختار شکن کم آورده اند

IMAGE5854عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این مطلب که مجلس در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و زمینه‌های دیگری که لازم باشد به دولت کمک می‌کند، تصریح کرد: مجلس برای اصلاح روند کارهای دولت قوانین را اصلاح و هرجا که بتواند، گره‌ای از کار دولت را باز می‌کند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار منار در رابطه با تحقق شعارهای دولت یازدهم اظهار داشت: در انتخابات، توسط کاندیداها شعارهایی بر اساس نیازهای مردم داده می‌شود و بر اساس موضوعاتی که برای مردم مهم هستند شعارها طراحی شده و به‌عنوان خط مشی آینده دولت تعیین می‌شود.

وی افزود: دولت یازدهم نیز شعارهایی داشت که محور این شعارها علاوه بر بحث حرکت در مسیر انقلاب، ارزش‌ها، ولایت، امام(ره) و رهبری، معیشت و اقتصاد مردم در آن نهفته بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از دیگر شعارهای رئیس جمهور یازدهم بحث اعتدال در عمل و در خصوص مسایل سیاسی و اجتماعی بود.

آقامحمدی به فعالیت‌های دولت در زمینه اقتصاد اشاره کرد و گفت: دولت در بحث اقتصاد، در زمینه تورم حداقل از لحاظ روحی و روانی حرکت مثبتی داشته و از نظر روانی یک فضای آرام بر جامعه حاکم گردید.

وی افزود: جلوی شتاب تورم گرفته شد ولی نمی‌توان گفت گرانی نبوده بلکه افزایش قیمت‌ها بر اساس تورم معمول صورت گرفته است ولی در در زمینه تورم سرسام آور دولت تا حد زیادی توانسته شرایط را به وضعیت آرامی سوق دهد.

دولت تلاش کند تا مهار تورم با قیمت ایجاد رکود مهار نشود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: در کنار اقدام دولت در جهت مهار تورم، رکود اقتصادی رخ داده و بازار معملات مثل معاملات مسکن، صنعت ، تولید داخلی ، داد و ستد بازار با رکود مواجه هست که دولت باید بیندیشد و تلاش کند تا تورم با قیمت ایجاد رکود در بازار مهار نشود که این امری خطرناک و خطر ساز است .

وی برای موفقیت دولت برای خروج بازار از رکود ابراز امیدواری کرد و افزود: در این زمان تولید و اشتغال و گردش پولی باید به سمت و سوی تولید و رونق بازار ساماندهی شود و اگر رکود ایجاد شود به سمت و سویی می‌رود که موجب درآمد کاذب برای صاحبان ثروت و به ضرر اقشار ضعیف جامعه می‌شود.

آقامحمدی، دولت یازدهم را در تحقق شعار اعتدال ناموفق دانست و گفت: دولت یازدهم در اعتدال موفق نبوده و به اعتدال عمل نکرده است که این احتمالا تفکر دکتر روحانی نیست و این منطقی نیست که وی به بخشی از شعارهایش توجه کند و به بخش دیگر بی‌اعتنا باشد.

وی علت این عدم موفقیت را وجود جریان‌های تندرو دانست و افزود: این جریانات به شعارهای اعتدالی هیچ اعتنایی ندارند و هر کسی را که سد راه اهدف سیاسی خود می‌بینند اگر توانستند کنار می‌زنند و کار ندارند که این شخص چه کسی است ولو اینکه آن فرد شخص دکتر روحانی هم باشد.

عزل و نصب‌های جناحی و غیرمعقول هم‌چنان ادامه دارد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تاسف در رابطه با  تسلیم شدن برخی استانداران دولت اعتدالی در مقابل جریان تندرو ناسازگار و ساختار شکن تصریح کرد: این اقدامات تا آنجا پیش رفت که دولت‌مردان مورد تذکر مقام معظم رهبری قرار گرفتند که ایشان در ماه مبارک رمضان در دیدار با کارگزاران نضام در رابطه با عزل و منزوی کردن نیروهای مومن و ارزشی تذکر و هشدار دادند و از دولت خواست ورود کند و جلوی این وضعیت را بگیرد که متاسفانه یا دولت کار از دستش در رفته و قادر به مقابله با افراطیون نیست و یا اینکه دولت به این مبحث ورود نکرده است زیرا شاهدیم که بعد از فرمایشات رهبری نیز عزل و نصب‌های جناحی و غیرمعقول هم‌چنان ادامه دارد. استانداران دولت اعتدال در قبال جریان تندرو و ساختار شکن کم آورده اند و فرمایش رهبری به زمین مانده است.در استان ما هم ما معتقدیم استاندار در مقابل ساختار شکنان کم آورده و فرمایش رهبری به زمین مانده است.

تعامل دولت و مجلس

وی در خصوص تعامل میان دولت و مجلس گفت: تعامل مجلس با دولت از همان آغاز به کار دولت، در رای بالای اعتماد به وزرای آقای دکتر روحانی مشخص بود، مجلس نمی‌خواهد دولت با چالشی مواجه شود و به دنبال کمک به دولت است.

آقامحمدی گفت: معتقدم اگر کسی بخواهد عامدانه دولت را در انجام فعالیت‎هایش با مشکل و مانع مواجه کند نه تنها انقلابی‌گری نکرده بلکه به انقلاب لطمه زده است چرا که دولت‌ها در صورت موفقیت می‌روند و این موفقیت برای نظام می‌ماند و به نام نظام ثبت می شود و در صورت عدم موفقیت نیز همین‌گونه است و بار منفی آن برای نظام باقی می ماند.

ابراهیم آقامحمدی تلاش نمایندگان مجلس را در جهت موفقیت دولت دانست و افزود: مجلس تلاش می‌کند تا دولت برای معیشت، اشتغال، ترویج فرهنگ ارزشی، دینی و بومی مردم و در سیاست خارجی و احقاق حقوق ملتی که نمایندگی آن را بر عهده دارد موفق باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خط قرمزهایی از جمله حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب و حرکت در این مسیر به عنوان یک اصل شناخته شده برای مجلس اهمیت دارند که هرجا کسی از آن عدول می‌کند اکثریت قوی نمایندگان مجلس نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند.

وی افزود: در بحث معیشت و اشتغال مردم نیز به همین صورت است. اگر مجلس ببیند، یک وزارتخانه‌ به وظیفه‌ای که دارد عمل نمی‌کند، کوتاهی و یا غفلت می‌کند و در قبال معیشت مردم و توجه به اشبغال جوانان کم توجهی می کند، وظیفه خود می‌داند که تذکر بدهد. سوال کند و هرجا لازم باشد بر اساس اختیارات قانونی که دارد برای اصلاح امور به استیضاح هم روی بیاورد.

وی برای مثال وزیر بهداشت را یک وزیر انقلابی و توانمند خواند و گفت: مجلس وظیفه می‌داند که از اعضای دولت که انقلابی کار می کنند حمایت کند گرچه عملکرد وزارت بهداشت در برخی جاها مثل استان ما مورد انتقاد باشد که اینگونه موردها به مدیریت آن منطقه بر می گردد که نیاز به اصلاح دارند.

استیضاح وزیر علوم

آقامحمدی در خصوص استیضاح وزیر علوم گفت: مجلس در خصوص نحوه مدیریت در وزارت علوم و بازگشت برخی عناصر معاند با نظام و وابستگان گروهک های بر انداز بدون توجه به نظر دستگاههای امنیتی، احساس خطر نمود و طی جلسات مختلف سعی کرد وزیر علوم را متوجه آسیب های متصر در این خصوص بنماید که این تلاشها به نتیجه نرسید و مجلس نتگزیر به استیضاح گردید. همان نمایندگانی که رای به استیضاح وزیر علوم داده‌اند آمادگی برای حمایت از دولت را دارند و این‌گونه موارد از وظایف قانونی مجلس است و اصلا به منزله تقابل دولت و مجس نیست همانطور که رئیس جمهور گفتند این چیزی نیست باعث عدم تعامل میان دولت و مجلس شود کسی آنرا به‌عنوان عدم همکاری مجلس با دولت تلقی کند.

وی همچنین ضمن گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: انشاله دولت‌ها بر اساس همان اهدافی که شهیدان رجایی و باهنر بر آن متعهد بودند، عمل کند و پا بر جا بماند و در کارش موفق باشد و برای دولت آقای روحانی آرزوی موفقیت داریم.

درباره admin

bigtheme