خانه / اخبار / از دید سعودی‌ها انتقاد «شیخ نمر» جرمی سنگین‌تر از سر بریدن انسان‌ها دارد

از دید سعودی‌ها انتقاد «شیخ نمر» جرمی سنگین‌تر از سر بریدن انسان‌ها دارد

در گفت‌وگو با فارس:
آقامحمدی: از دید سعودی‌ها انتقاد «شیخ نمر» جرمی سنگین‌تر از سر بریدن انسان‌ها دارد
2عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد محکوم شدن شیخ نمر به ۱۷ سال زندان گفت: از دید سعودی‌ها انتقاد مسالمت‌آمیز جرمی سنگین‌تر از انفجار و سر بریدن انسان‌ها توسط تکفیری‌‌ها دارد.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در مورد محکوم شدن شیخ نمر روحانی معترض عربستانی به ۱۷ سال زندان گفت: از دید سعودی‌ها انتقاد مسالمت‌آمیز جرمی سنگین‌تر از اغتشاش، قتل، انفجار و سر بریدن انسان‌ها دارد.

وی با یادآوری حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی در سوریه، پاکستان و افغانستان، گفت: مفتیان عربستانی همواره با فتاوایشان از این جنایات تکفیری‌ها حمایت کردند اما زمانی که یک روحانی مسن لب به انتقاد از سرکوب حقوق اقلیت‌ها در کشور خودشان می‌گشاید او را به زندان طویل‌المدت محکوم می‌کنند.

آقامحمدی اضافه کرد: حکم دادگاه‌های عربستان برای شیخ نمر که نسبت به تحت فشار بودن پیروان مذاهب و محدود بودن امکان انجام مناسک و عبادات اقلیت‌ها معترض بوده است، ۱۷ سال زندان است، اما در همان حال دولت سعودی حامی تکفیری‌هایی است که انسان‌های بیگناه را بر زمین گذاشته و مانند گوسفند سر می‌برند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از اتکای دولت عربستان به نظامی‌گری، استبداد و خفقان سخن گفت و تأکید کرد: احکام صادر شده توسط دادگاه‌های عربستان برای معترضان سیاسی و اجتماعی نه با شرع و نه با انسانیت سازگار نیست.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme