خانه / اخبار / نطق میان دستور ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم شریف خرم آباد و دوره

نطق میان دستور ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم شریف خرم آباد و دوره

امروز خوشحالم که تحقق شعار انتخاباتی خویش را مبنی بر راه اندازی کشت و صنعت اعلام می کنم

چرا دیگر از نان خورشت علی(ع) و خاموشی شمع بیت المال سخن کمتر شنیده می شود؟

راه آهن درود-خرم آباد-پلدختر-اندیمشک که از مهمترین پروژه های کشور است باید هرچه سریعتر ساخته شود.

HajiMajles

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز خوشحالم که به مردم شریف خرم آباد و چگنی وبخشهای تابع اعلام کنم که شعار انتخاباتی اینجانب مبنی بر راه اندازی کشت و صنعت خرم آباد با پیگیری های مستمر اینجانب و تلاش شبانه روزی، پس از ۲۰ سال تعطیلی محقق شد و انشاا… در آغازین روزهای آبان فعالیت خود را رسماً شروع می کند. لازم می دانم از زحمات استاندار محترم لرستان، مهندس بازوند، و مدیرعامل محترم بانک ملی، دکتر همتی، که زحمات قابل تقدیر در این موضوع کشیدند تشکر و تقدیر نمایم و از همکاران عزیز نماینده نیز تشکر می کنم.

با توجه به نزدیک بودن ارائه لایحه بودجه از سوی دولت از جناب دکتر نوبخت، معاون محترم راهبردی و بودجه رئیس جمهور، انتظار و تقاضا دارم که جبران عقب ماندگی و رفع بیکاری لرستان را در بودجه ۹۴ لحاظ کنند.

آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه! میدانید که از آغاز امسال تاکنون میانگین خروج قطارها از ریل راه آهن لرستان-خوزستان ماهانه یک تصادف بوده است که هربار مدتی مسیر مسدود و باعث هزینه برای کشور شده است. لذا ضمن ترمیم عاجل این خط، در ساخت راه آهن درود-خرم آباد-پلدختر-اندیمشک که یک ضرورت برای کشور و پاسخگوی حجم مبادلات کشور و کوتاهترین مسیر ارتباطی بین شمال-جنوب کشور خواهد بود و از مهمترین پروژه های کشور است، تسریع بعمل آوری.

از آقای دکتر نجفی سرپرست محترم وزارت علوم، رسیدگی به عملکرد سوء سرپرست پیام نور کشور و مسائل پیرامون وی را خواستارم. از جمله: قرار دادن بیش از ده عنوان کتابهای خود به عنوان منبع درسی و کسب درآمد هنگفت، در اختیار گرفتن دو دستگاه ماشین دانشگاه علیرغم اخذ ۳۵ میلیون تومان وام خرید خودرو از دانشگاه، اخذ بیش از ۷۰ واحد درسی و پایان نامه برای خود بر خلاف ضوابط، بی اخلاقی در عمل از قبیل عزل معاون حقوقی و امور مجلس با عنوان “با استعفای شما موافقت می شود” در حالی که استعفایی در کار نبوده، به کارگیری مدیران ضعیف و بی تدبیر که عملکرد آنان خسارت بار بوده است از جمله سوء مدیریت مدیر منصوب وی در لرستان که سبب بحرانی اجتماعی گردیده و به جای مؤاخذه مورد حمایت سرپرست پیام نور کشور قرار گرفته است.

از موضع عزت مدارانه رئیس محترم جمهور در نیویورک در مقابل زیادخواهی های مستکبران تشکر می کنم.

واگویه های دکتر ظریف، وزیر محترم خارجه، در شورای روابط خارجه آمریکا غیر قابل قبول است. آقای ظریف! شما فرمودید انگلیسی صحبت می فرمائید که فرمایشات شما را بد ترجمه نکنند، پس چرا باز می فرمائید بد ترجمه شد.

آقای ظریف! شما وزیر خارجه نظام هستید نه وزیر خارجه یک حزب یا یک جناح. به شما مأموریت داده اند در مذاکرات منافع ملت را تعقیب کنید، اما این سخنان که “اگر مذاکرات با ۱+۵ شکست بخورد جناح شما در انتخابات آینده شکست می خورد” حق می دهد که در عملکرد و اهداف واقعی شما در مذاکرات دقت و تأمل بیشتری به عمل آید.

آقای ظریف آیا اینگونه حرفها طمع سفارتخانه های خارجی را در تعیین سرنوشت ملت ایران چون گذشته ها برنمی انگیزاند؟

اقدام دیگر وزیر خارجه، دعوت از هنرمندان جهت طراحی طرحی با عنوان “هر توافقی بهتر از عدم توافق” می باشد.

آقای دکتر ظریف! اینکه هر توافقی بهتر از عدم توافق است با کدام منطق سازگار است؟ آیا این تئوری جنابعالی با شرع و عقل موافق است؟ آیا ملت به شما اجازه می دهد که بدون لحاظ کردن تمام حقوق ملت هر توافقی را امضاء کنید؟ اینگونه حرفهای بی مبنا را با چه هدف در جامع پخش می کنید؟

اگر افکار عمومی را همراه خود می دانید چه نیازی به درد دل با بیگانه و کمک طلبیدن از چند نفر محدود از اهل هنر دارید که در سیاست به داد شما برسند؟

طبق اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، تصویب عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی به عهده مجلس است و با توجه به این چنین سخنان، مجلس باید هشیارتر باشد.

پدیده نامبارک آقازادگی که در صدر اسلام سخت ترین ضربات را بر پیکر اسلام وارد کرد، امروزه توسط طبقه جدید اشراف و اُمَرازادگان چسبیده به قدرت به پیش می تازد. آقازادگانی چون ابن زبیرها و ابن طلحه ها در جمل لشگر تجمل و اشرافیت را در مقابل عدالت علی(ع) آراستند، گرچه پدران خود را به کشتن دادند ولی سرانجام خودشان هم شوم شد، اما ضربه هم به پیکر اسلام وارد نمودند. آن دیگر به خاطر ملک ری در کربلا خون حسین(ع) را ریخت اما از گندم ری نچشید و اینها عبرتند.

امروز روی آوری به ثروت اندوزی و رفاه طلبی و دست درازی به بیت المال از دردهای اصلی مملکت است. فساد را سیاسی نکنیم. فساد بد و فساد خوب نداریم. فساد بد است، از هرکس و هر جریان باشد. چرا برای دفاع از مجرمان یقه سفید دارای پایگاه قدرتی جناح ها لشگرکشی و غوغا می کنند؟

چرا دیگر کمتر از نان خورشت علی(ع) و خاموشی شمع بیت المال سخن شنیده می شود؟چرا فریادهای رهبری علی فساد خوب درک نمی شود؟

بیاییم خود را در ترازوی امام که محک حد دیانت و سیاست ماست قرار دهیم.

امام (ره) می فرمایند:

“ملت ما توجه داشته باشند که وقتی مجلسشان یک مجلسی است که از طبقه متوسط است و توی این مجلس آن دوله ها و سلطنه ها را نداریم و در دولت هم آن طور دولتهایی که افراد مرفه سرمایه دار کذا باشند نداریم، این مملکت حفظ می شود.

آن روزی که هریک از شماها را ملت دید که دارید از مرتبه متوسط می غلتید به طرف مرفه و دنبال این هستید که یا قدرت پیدا کنید یا تمکن پیدا کنید، مردم باید توجه داشته باشند که اینطور افرادی که به تدریج ممکن است یک وقتی خدای نخواسته پیدا بشود آن ها را سر جای خودشان بنشانند. اگر ملت می خواهد که این پیروزی تا آخر برسد و به مُنتهای پیروزی که آمال همه است برسد، باید مواظب آنهایی که دولت را تشکیل میدهند، آنکه رئیس جمهور است، انکه مجلس هست، مجلسی هست، همه اینها توجه بکنند که مبادا یک وقتی از طبقه متوسط به طبقه بالا و به اصطلاح خودشان مرفه، به آن طبقه برسند”

انشاا… که همه بر معیارهای اسلام و امام(ره) باشیم وگرنه در خسران گرفتاریم.

نطق میان دستور آقای آقامحمدی- نماینده مردم شریف خرم آباد : سه شنبه ۱۵/۰۷/۹۳

درباره admin

bigtheme