خانه / اخبار / مذاکرات بدون لغو یکباره تحریم‌ها معنا ندارد/ خانه ملت را نمی‌توانند دور بزنند

مذاکرات بدون لغو یکباره تحریم‌ها معنا ندارد/ خانه ملت را نمی‌توانند دور بزنند

باید‌ها و نبایدهای توافق جامع هسته‌ای/۳

آقامحمدی: مذاکرات بدون لغو یکباره تحریم‌ها معنا ندارد/ خانه ملت را نمی‌توانند دور بزنند

2عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در ایران انقلاب رخ داده است که به ظلم آمریکا پایان داده شود گفت: واژه توافقنامه را با کلماتی نظیر اقدام مشترک و NON PAPER عوض کرده‌اند تا مجلس را دور بزنند.

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی در خصوص چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر تحریم‌ها یکجا برداشته نشود مذاکرات معنا ندارد زیرا ایران مذاکرات را شروع کرد تا ظلمی به نام تحریم‌ها را لغو کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که آمریکا نمی‌خواهد که احقاق حقی برای ایران صورت گیرد و قطع به یقین با این شرایط امضای توافق نهایی محقق نخواهد شد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امریکایی‌ها درخواست‌های زیاد، عجیب و غریبی از ایران و تیم مذاکره‌کننده دارند تصریح کرد: گویا آمریکایی‌ها نمی‌دانند با چه طرفی در مذاکرات هسته‌ای روبرو هستند زیرا ایران کشوری نیست که به سفارش و خواسته‌های ناحق آمریکا گردن بنهد که اگر اینطور بود انقلابی در این کشور رخ نمی‌داد و همان شاه و نوکرانش برای آمریکا بس بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: انقلاب اسلامی به این خاطر صورت گرفت که به ظلم آمریکا در ایران پایان داده شود و عدالت بین ملت‌ها و دولت‌ها حکمفرما شود.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه حرف‌های آمریکایی‌ها در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران و در خلال مذاکرات اصلا قابل اعتنا نیست گفت: خود آمریکایی‌ها می‌دانند که راهی که در مورد ایران رفته‌اند اشتباه بوده است ولی هم‌اکنون نمی‌دانند چگونه این راه را باید بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه توافق نهایی حتما باید برای تائید به مجلس شورای اسلامی بیاید افزود: هیچ کس نمی‌تواند مجلس و نمایندگان ملت را دور بزند چون این توافق بار نظارتی و حقوقی برای ایران دارد و طبق قانون اساسی باید مجلس این موضوع را تائید کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی افراد به جای توافقنامه کلماتی که پایه و اساس حقوقی ندارد را مانند اقدام مشترک یا NON PAPER را جایگزین کردند تا خانه ملت را دور بزنند ولی نمایندگان هوشیار هستند.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme