خانه / اخبار / آقامحمدی؛در مراسم نکوداشت معلم فداکار لرستانی / مرحوم صفرزاده مصداق بارز فداکاری است

آقامحمدی؛در مراسم نکوداشت معلم فداکار لرستانی / مرحوم صفرزاده مصداق بارز فداکاری است

آقامحمدی؛در مراسم نکوداشت معلم فداکار لرستانی

مرحوم صفرزاده مصداق بارز فداکاری است

1393082717134446_PhotoLگزارش تصویری مرتبط

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم نکوداشت معلم لرستانی که در خبرگزاری فارس برگزار شد اظهار داشت: اقدام مرحوم صفرزاده معلم فداکار لرستان مصداق بارز فداکاری است و انسان هنگامی که چنین حرکاتی را می‌بیند خوشحال می‌شود که در جامعه اسلامی‌مان و در دنیای شرق هنوز پیوند محبت، وفا و کمک به هم‌نوع زنده است.

آقامحمدی افزود: در کشورهای اسلامی و شرقی دین و مکتب روابط انسانها را در چهارچوب فرهنگ الهی در کمک رسانی و فداکاری نسبت به هم نوع، مستحکم کرده است. ما می‌بینیم معلمی که درسش را داده و مسئولیتی ندارد، اما وقتی حادثه برای دانش‌آموزش‌ پیش می‌آید احساس مسئولیت او را آرام نگذاشته و با ماشین شخصی خود در یک هوای بارانی با دانش‌آموزان دیگر با حس نوع‌دوستی و پرورده شدن در فرهنگ اسلامی وفا را یاد گرفته اند او را همراهی می‌کنند و جان خود را در این راه فدا می‌کند. این در حالی که پیوند خانواده و نوع دوستی در دنیای غرب به اسارت مدرنیته در آمده و انسان به نحوی از عواطف و هویت انسانی تهی شده که آقای مارکوزه سوسیالیت از اینکه انسان از انسانیت تهی شده و جز ابزارآلات قرار گرفته اعتراض مس کند و مثالی می زند که فرزند از روستا ( جامعه سنتی) به شهر آمده و در کارخانه ( نماد تمدن امروز بشر) مشغول شدهاست. پدر رنجور و بیمار از روستا به شهر آمده نزد فرزند می رود می گوید پدرت هستم اما عکس العملی از فرزند نمی بیند، می گوید بیمارم و نیازمند، اما فرزند توجهی نمی کند و فقط توجهش به تعداد دورهای تسمه نقاله ای است تا دور که زد او دکمه ای را فسار دهد و پدر مس افتد و می میرد اما فرزندی که اسیر دست آورد مدرنیته شده هیچ احساس و عکس العملی در قبال این صحنه ندارد. اما در جوامع شرقی اسلامی به برکت آموزه های الهی نعاون، نوع دوستی وفا، اخلاق، ایثار و فداکاری همچنان زنده است که نمونه اش فداکاری معلم لرستانی است.

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت یاد معلم فداکار و سه دانش آموز با وفا سهوند، رحیمی و قوچی یادآور شد: نباید این مراسم صرفاً یاد کردن از فداکاری معلم لرستانی مرحوم صفرزاده باشد، بلکه خودمان هم باید از فداکاری او وفایی که بین او دانش آموزانش بود درس بگیریم که این چنین باشیم و به عنوان یک درس، آن را توشه زندگی قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

آقامحمدی با یاد آوری اینکه پاداش به کار نیک و تشویق نیکوکار، کار نیک را افزون می‌کند گفت: خداوند بهشت را پاداش نیکوکاران قرار داده است از استاندار لرستان به خاطر اینکه یابنده پیکر مرحوم صفرزاده را تشویق کرده اند تشکر مکرد و گفت لکن علاوه بر تقدیر معنوی و بزرگ داشتن یاد و خاطره فداکاری معلم لرستانی و دانش آموزان از دست رفته، از لحاظ مادی نیز باید خانواده معلم فداکار را پشتیبانی کرده و این خانواده ‌ها تنها رها نشوند و مسئولین آموزش و پرورش توجه لازم را به حقوق قانونی آن داشته باشند.

نماینده خرم آباد و دوره ضمن گلایه از برخی از دستگاه‌های مربوط، خاطرنشان کرد: در رابطه با پل محل حادثه مردم منطقه آن را حادثه خیز می دانستند و بنده دو بار موضوع را جهت اصلاح یادآوری کردم که یک بار که با فرماندار از منطقه دیدن کردیم این خواست جهت بازسازی پل کتباً توسط فرماندار به اداره کل راه منعکس شد که اگر قبل از حادثه اقدام کنیم این مسائل کمتر به وجود می‌آید یا اگر در درمانگاه مرکز بخش حداقل امکان درمانی وجود داشت در همان جا درمان صورت می گرفت. یا در نحوه جستجو و کشف جنازه ها دستگاه مربوطه خوب عمل نکرد.

آقامحمدی یادآوری نمود که باید طوری نباشد که تجلیل از کار نیک باعث شود کم‌کاری و ضعف دیگران مورد فراموشی قرار گیرد.

به گزارش فارس در ۲۸ مهرماه سال جاری و در جریان بروز سیلاب در استان لرستان کاظم صفرزاده به همراه ۳ دانش‌آموز دیگر دچار حادثه شد و هر ۴ نفر به کام مرگ کشیده شدند.

درباره admin

bigtheme