خانه / اخبار / برآورد ۲۸۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای جاده‌های لرستان

برآورد ۲۸۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای جاده‌های لرستان

 نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

برآورد ۲۸۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای جاده‌های لرستان

TasnimLorestan25خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: در بودجه سال آینده ۲۸۰ میلیارد تومان برای چهار خطه کردن جاده‌های لرستان برآورد شده است.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: با توجه به اینکه راه‌سازی تأثیر چشمگیری در پیشرفت استان دارد در این زمینه پیگیری‌های انجام شد تا در بودجه سال ۹۴ اعتبار بیشتری برای استان لرستان لحاظ شود.

وی افزود: برای چهار خطه شدن جاده‌های بین استانی لرستان پیشنهاد مجلس ۷۰ میلیارد تومان برآورد شد ولی با پیگیری نمایندگان و معاونت راهبردی رئیس‌جمهور این اعتبار به ۲۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این هزینه در تفاهم‌نامه نوشته شد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس بیان کرد: در بحث فروش نفت و فرآورده‌های آن سه درصد به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اختصاص یافت و استان لرستان نیز یک از این مناطق است.

آقا محمدی گفت: بر اساس ماده ۱۸۰ پنجم توسعه سال گذشته سهم لرستان از فروش نفت و فرآورده‌ای آن دو درصد بااعتبار ۱۵۴ میلیارد تومان بود که امسال به ۳ درصد رسیده است و چنانچه قیمت فروش نفت در حد امسال باشد این مبلغ ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در برنامه‌ها راه‌آهن خرم‌آباد- اندیمشک به‌صورت جدی پیگیری شده است که در این رابطه دو هفته قبل با وزیر راه و شهرسازی صحبت شد و قول مساعد ماده ۲۱۵ را دادند که بر اساس این ماده اگر طرحی در این رابطه لحاظ شود در ردیف بودجه قرار می‌گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس بیان کرد: پیگیری‌هایی انجام می‌شود تا دنباله خط راه‌آهن دورود-خرم‌آباد اندیمشک نیز جز ماده ۲۱۵ لحاظ شود تا مجدداً نیاز به ماده ۲۱۵ نداشته باشد یا اگر شامل نشد ماده ۲۱۵ به آن بدهند چراکه کار بسیار مهم وبی نظیری برای توسعه استان لرستان است.

انتهای پیام/ج

درباره admin

bigtheme