خانه / اخبار / پیام قطعنامه سازمان ملل، فراگیر شدن نفرت بین‌المللی از رژیم صهیونیستی است

پیام قطعنامه سازمان ملل، فراگیر شدن نفرت بین‌المللی از رژیم صهیونیستی است

آقامحمدی با اشاره به قطعنامه سازمان ملل برای پیوستن رژیم صهیونیستی به NPT:

پیام قطعنامه سازمان ملل، فراگیر شدن نفرت بین‌المللی از رژیم صهیونیستی است

2عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، قطعنامه سازمان ملل مبنی بر پیوستن رژیم صهیونیستی به NPT را یک باخت از لحاظ روانی و بین المللی و افکار عمومی دنیا، برای این رژیم و کشورهای استعمارگر توصیف کرد.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت تلاش ۱۶۱ کشور جهان برای پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان NPTگفت: این اقدام در وهله نخست، عکس‌العمل و واکنش کشورهای جهان در مقابل زورگویی‌های بی‌منطق امریکا را نشان می‌دهد زیرا رژیم صهیونیستی را تحت حمایت خود قرار داده و از تمام معاهدات الزام‌آور این‌چنینی معاف کرده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور امریکا در شورای امنیت، بیان کرد: اگر در شورای امنیت تصمیمی مغایر با منافع رژیم صهیونیستی اتخاذ شود، امریکا وتو می‌کند و در واقع قطعنامه اخیر نیز عکس‌العمل منطقی افکار ملل دنیا به یک طرفه حرکت کردن امریکا و حمایت‌های غیرمنطقی و غیرقانونی او از رژیم اشغالگر قدس است.

وی افزود: استکبار جهانی به صورتی ظالمانه یک رژیم نامشروع را از کنترل و نظارت سازمان‌های قانونی استثناء و معاف کرده ولی خواست عمومی کشورهای دنیا این است که اگر مدعیان حقوق بشر به راستی برای مردم جهان احترام قائل هستند و در شعارهای خود صادقند، پس به این خواست ملل دنیا تن بدهند و رژیم صهیونیستی را مجبور کند به معاهدهNPTبپیوندد.

آقامحمدی همچنین بر ضرورت صدور قطعنامه‌های الزام‌آور که رژیم صهیونیستی را به همراهی با سایر ملل مجبور کند، تاکید کرد و توضیح داد: قطعنامه کنونی،‌ حتی با وجود ۱۶۱ امضا از سوی کشورها ویژگی “الزام آور” بودن ندارد ولی اگر امریکا و رژیم غاصب قدس برای بشر و ملل دنیا احترام قائل باشند، به خواست کشورها پاسخ خواهند داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فضای ایجاد شده علیه رژیم صهیونیستی را از لحاظ روانی و بین المللی و در نزد افکار عمومی دنیا، یک باخت برای این رژیم و کشورهای استعمارگر توصیف کرد و افزود: این قطعنامه برای امریکا و رژیم صهیونیستی که منفور ملتهاست، پیام خاصی دارد و عکس‌العمل دنیا نسبت به قائل شدن امتیازات یک جانبه برای برخی و گسترش نفرت از رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

به گزارش خانه ملت،‌ سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای، پیوستن بدون تاخیر رژیم صهیونیستی به NPTرا خواستار شد. این قطعنامه با ۱۶۱ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع تصویب شد./

پایان پیام

درباره admin

bigtheme