خانه / اخبار / آقامحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: چند مرحله‌ای شدن توافق‌های هسته‌ای یک توطئه جدید است

آقامحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: چند مرحله‌ای شدن توافق‌های هسته‌ای یک توطئه جدید است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ – ۱۷:۰۵

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقام معظم رهبری امروز خط مشی مذاکرات را روشن بیان کردند، گرچه ایشان همواره بر این نکته تاکید می‌کنند که حقوق ملت باید در طول مذاکرت رعایت شود.

31«ابراهیم آقامحمدی» نماینده مردم خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “این حرف را که می‌گویند در یک برهه درباره “اصول کلی” توافق شود و بعد درباره جزئیات نمی‌پسندیم، گفت: مقام معظم رهبری امروز خط مشی مذاکرات را به صورت روشن بیان کردند، گرچه ایشان همواره بر این نکته تاکید می‌کنند که حقوق ملت باید در طول مذاکرت رعایت شود.

وی با بیان اینکه ایران همواره در طول مذاکرات نشان داده است که پایبند به تعهدات و تضمین‌های خود در قبال آژانس انرژی اتمی بوده است، ادامه داد: حضور بازرسان سازمان انرژی اتمی در مراکز هسته‌ای کشورمان و دوربین‌های آنان در این مراکز به نوعی اثبات تعهدات ایران به غربی‌ها است چراکه ما چیزی نداریم که بخواهیم از آنان مخفی کنیم.

آقامحمدی تصریح کرد: واقعیت این است که غربی‌ها بحث‌شان موضوع هسته‌ای نیست و آنها با ماهیت انقلاب، ملت ایران، نهضت امام(ره) و اسلام مشکل دارند و مخالف هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند سال است که جمهوری اسلامی ایران با غربی‌ها بر سر مسائل هسته‌ای مذاکره می‌کند، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ و علت آن این است که هرگاه در مذاکرات با غربی‌ها می‌خواهیم به نتیجه‌ای برسیم، مسئله دیگری از سوی آنان مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ یک توافق موقتیا اولیه صورت گرفت و ما در این توافق بحث غنی‌سازی بیست درصد را تعلیق کرده و به غنی سازی ۵ درصد بسنده کردیم و در مقابل نیز قرار شد، تا طرف غربی تبخشی از حریم‌های موجود علیه ایران از جمله تحریم های بیمه و بانک را بردارند، اما آنها به تعهد خود عمل نکردند و امروز نیز شاهد هستیم که آنها هر روز در مذاکرات جزئیات جدیدی را مطرح می‌کنند.

آقامحمدی اظهار داشت: همچنین غرب مواردی را وارد قضیه مذاکرات هسته‌ای می‌کند که ارتباطی به پرونده هسته‌ای کشورمان ندارد؛ مثل بحث موشک‌های بالستیک، در حال حاضر هم می‌گویند جزئیاتی که قرار بود توافق شود باید در دو مرحله صورت گیرد، یک توافق سیاسی کلی و یک توافق جزئی که این یک توطئه جدید است.

این نماینده مجلس نهم خاطرنشان کرد: مواضع امروز رهبری بسیار روشن بود و ایشان همچون گذشته موضع خود را به صراحت بیان کردند و فرمودند که توافق بد برای ما این است که ملت ما تحقیر شده و به مردم ظلم شود و راه توجیه و تفسیر در توافق برای غربی ها باز بماند، توافق باید یک مرحله ای و شفاف باشد.

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme