خانه / اخبار / آقامحمدی: گرفتاری مردم نباید قربانی دعواهای سیاسی شود/ رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم/ رویکرد مجلس نهم

آقامحمدی: گرفتاری مردم نباید قربانی دعواهای سیاسی شود/ رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم/ رویکرد مجلس نهم

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۳

1گروه اجتماعی: منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد اقتصادی مجلس نهم، گفت: رویکرد ما در مجلس نهم در رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ابراهیم آقامحمدی، منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه، ۱۲ خردادماه در دیدار مجمع نمایندگان استان لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن تبریک نیمه شعبان میلاد امام زمان (عج) و تسلیت سالروز رحلت بنیانگزار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: در جامعه امروزی هرکس هرچه دارد از امام راحل(ره) دارد و اگر کسی به‌ویژه مسئولان در این مملکت به جایی رسیده است به برکت وجود امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باید در چارچوب تفکر امام خمینی(ره) بماند و در مسیر حرکت اعتقادات شیعه حرکت کند.

آقامحمدی با اشاره به این‎که از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون شیعه اعتقاد به امامت داشته و در غیبت به حاکمیت و رهبری فقیه جامع الشرایط که از طرف امام زمان اجازه حکومت دارد معتقد بوده و تفکر ولایت فقیه همزاد با تفکر شیعه در صدر اسلام است گفت: هرکس بخواهد به‌غیر از این فکر کند خودی محسوب نمی شود.

عضو کمیسیون امنبت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به این‌که خودی کسی است که از نظر فکر بر مرام اعتقادی شیعه استوار باشد و در چهار چوب عملی تفکر امام خمینی(ره) حرکت کند گفت:چرا که عزت، سربلندی و غرور ملی ما مرحون گفتار و کردار امام به عنوان ولی فقیه جامع السرایط می باشدکه اگر طالب بقای این عزت هستیم باید پیرو امام بوده و در خط رهبری حرکت کنیم. وی افزود این‌که ما به‌عنوان یک کشور مهم در سطح جهان مطرح هستیم و قدرت‌های جهان با هم تجمیع شده اند که با ما صحبت کنند همه به برکت تفکر اسلام ناب است و این را باید بدانیم که اگر امام(ره) و انقلاب نبود ما الان هیچ نبودیم و از نظر سیاسی جایگاهی در دنیا نداشتیم.

وی بیان کرد: امروز هم اقتدار ما به برکت ولایت فقیه و رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب است و اگر شکرگذار این نعمت بزرگ نباشیم به کسانی‌که این جایگاه را به ما دادند جفا کرده‌ایم.

آقامحمدی با اشاره به این‌که نمایندگان استان لرستان در مجلس نهم تلاش کرده‌اند که حرکتی متفاوت با شیوه‌های دوره‌های گذشته یعنی «کلان نگری» را در پیش بگیرد، تصریح کرد: زمانی‌ که ادارات به‌جای حل مشکلات مردم آن‌ها را به دفاتر نمایندگان مجلس ارجاع می‌دهند فرصت فکر کردن در سطح کلان را از نمایندگان مجلس می‌گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ما نباید فراموش کنیم که با پشتوانه مردم به مجلس راه یافته‌ایم و باید در جهت رفع مشکلات آن‌ها تمام تلاش خود را انجام دهیم اما این به معنای آن نیست که مدیر اجرایی به جای عمل صحیح به مراجعه کننده آدرس اشتباه بدهد که مراجعه کننده را از سر خود دور کند.

وی با اشاره به این‌که اشتغال و ساماندهی یک کار اجرایی است که وظیفه دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: مجلس وظیفه دارد که لایحه بودجه را به بهترین نوع تصویب کرده و منابع را در اختیار دولت بگذارد که قوه مجریه بتواند کار انجام دهد.

آقامحمدی با اشاره به مرتب بودن پروازهای فرودگاه خرم‌آباد، ادامه داد: هیچ زمانی نبوده است که فرودگاه خرم‌آباد برای ۶ ماه متوالی پرواز مرتب در حدِ یک پرواز در روز یا حداقل نصف هفته را در روزهای مشخص پرواز داشته باشد گفت: نمایندگان علیرغم دوستی قبلی با آقای نیکزاد وزیر سابق راه، او را جهت رونق بخشی به فرودگاه خرم آباد و اجرای مصوبه معطل مانده دولت در باب مرتب کردن پرواز های فرودگاه خرم آباد با سؤال دسته جمعی به مجلس کشاندند وآقای نیکزاد به کاپیتان پهلوانی معاون وزیر دستور دادند که از هر جایی شده باید پروازهای فرودگاه خرم آباد را برابر مصوبه و تعهدهای عمل نشده مرتب کنید که این‌کار نیز با زحمات و همدلی همه مسئولان انجام شد و اموز فرودگاه خرم آباد یکی از با رونق ترین فرودگاههای کشور است.

عضو کمیسیون امنبت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که تا کنون هیچ سؤال و استیضاحی را بغیر از دفاع از حقوق مردم از سطح ریز تا کلان امضاء نکرده ایم گفت: در مواردی که وزارتخانه ها به تعهدات خود عمل نکرده و بی توجهی کرده اند جهت احقاق حقوق مردم از ابزار سؤال و استیضاح بدون توجه به روابط میان خودمان و وزیر مربوطه استفاده قانونی کرده ایم . وی افزود نمایندگان به‌دنبال انجام کارهای کلان در حوزه‌های انتخابی خود هستند و هرجا لازم باشد وظیفه دارند که از ظرفیت های قانونی جهت پیشرفت کار ها استفاده کنند.

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد اقتصادی مجلس نهم، تصریح کرد: رویکرد ما در مجلس نهم در رفع موانع تولید، اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به مناطق محروم بوده است که تا کنون قوانین خوبی در این خصوص تصویب شده است به طور مثال ‌پس از گذشت سال‌ها از تصویب ماده ۱۸۰ سابقه نداشته است که استانی محروم مانند لرستان ۲۰ میلیارد تومان از این ماده در لایحه بودجه به خود اختصاص دهد که یا بتواند ده میلیارد از آن اخذ کند که با فعالیت نمایندگان و همکاری خوب در مجلس ، امروز سهم ما از ماده ۱۸۰ برای سال ۹۳ مبلغ ۱۵۴ میلیارد تومان شد و امسال برای ۹۴ آن را به ۲۷۰ میلیارد تومان رساندیم که از بودجه عمرانی معمل ما در استان بیشتر است.

آقامحمدی با اشاره به این‌که افزایش بودجه استان نسبت به سال گذشته و در سایر استان‌ها چشم‌گیر بوده است، اظهار داشت: ما بودجه زیر ۳۰۰ میلیاردی استان را که اگر با افزایش معمول همیشگی افزایش می یافت حدود سی، چهل میلیارد بیشتر افزایش پیدا نمی کرد طی این مدت برای سال ۹۴ به بیش از هزار میلیارد تومان رسانده ایم که نسبت به افزایش بودجه سایر استانها از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده ایم.

نماینده خرم آباد افزودند : البته ما در این زمینه با موانع و سختی هایی روبرو هستیم و مشکلات زیادی داریم که عمده آنها یکی این است که در بین مسئولان مرکزی اراده‌ای برای اینکه به رفع موانع استان واقع بینانه نگریسته شود و پسشرفت لرستان همسان با سایر نقاط کشور دیده شود وجود ندارد و عزمی مبنی بر اینکه لرستان را به‌صورت اورژانسی از این وضعیت خارج کند دیده نمی‌شود. وی به عنوان مثال به اخذ دستور وزیر نیرو جهت حل مشکل یکی از پروژه ها و گم کردن آن در زیر مجموعه وزیر و دادن کپی مجدد دستور وزیر به آنها و تعلل دو باره زیر مجموعه وزیر و سرانجام سؤال از وزیر و کشاندن وی به مجلس اشاره کرد.

یکی دیگر از مشکلات این است که خودمان هم درکِ واحد از مشکلات نداریم، مهمترین نقطه مشترک ما اعم از نمایندگان مجلس، نماینده ارشد دولت در استان و مدیران اجرایی دستگاهها باید این باشد که مسئله اقتصادی و تولید و اشتغال در رأس برنامه ما برای استان باشد و همه با هم به دور از سلیقه های سیاسی با هم حرکت کنیم و با هم افزایی مطالبات عقب مانده خود را از هر دولتی که مستقر می شود به صورت جدی و طلبکارانه بخواهیم و آنها را مجبور کنیم که واقع بینانه به ما نگاه کنند.

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ما باید دعواهای سیاسی را از اجرائیات و امور اقتصادی جدا کنیم و گرنه دعواهای سیاسی تمام شدنی نیست عنوان کرد: استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی با حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان همه باید در یک جهت حرکت کنیم که بتوانیم به نتیجه برسیم، چراکه هیچ‌کاری انجام نشده و من بعد هم نمی شود مگر این‌که همه مسئولان باهم جهت اجرای آن اقدام کنند. اگر نماینده بخاطر اینکه نام استاندار و مدیر دستگاه اجرا مطرح نباشد و استاندار یا مدیر اجرا بخاطر اینکه نام نماینده آورده نشود، هر کدام به تنهایی بخواهند کار را انجام دهند هر چند صداقت و دل سوزی هم داشته با دشواری مواجه می شوند و احتمال موفقیت آنها بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس و رئیس دستگاه اجرایی در استان هرجا با هم بوده‌اند موفق شده‌ و نتیجه گرفته‌اند و هرجایی که با یکدیگر هماهنگ نبوده‌اند موفقیت نبوده یا کم بوده است

آقامحمدی با بیان اینکه: همه ما باید با یکدیگر حرکت کرده و اقتصاد، بیکاری و فقر و گرفتاری مردم را نباید قربانی دعواهای سیاسی کنیم، تصریح کرد؛ اگر توجه به نیازهای مردم برای همه ما اصل شود و اراده ای واحد برای حل آنها داشته باشیم باید بدانیم که موفقیت با ما همراه خواهد بود.

عضو کمیسیون امنبت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس در ششم خرداد ۹۴ ، عملکرد مجلس نهم در بعد توجه به تصویب قوانین با اهمیت اقتصادی و مواضع مجلس در قبال رویدادهای مختلف خارجی و داخلی را در پایان سومین سال فعالیت این دوره مجلس رضایت بخش و قابل قبول بر شمردند.

«با تشکر از خبرگزاری های ایسنا، فارس، مهر، ایرنا، موج، سایت تابناک، میرملاس، بلوطستان و…که از گزارش آنها در تکمیل خبر استفاده شده است.»

درباره admin

bigtheme