خانه / اخبار / عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکایی‎ها نمی‎خواهند توافق صورت بگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکایی‎ها نمی‎خواهند توافق صورت بگیرد

پنج شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ۰۷:۲۹

Didarعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس معتقد است آمریکایی‎ها دست به کارهایی غیرمعقول می‎زنند تا توافق به سرانجام نرسد. ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، درباره مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ اظهار کرد: با توجه به زیاده‎خواهی‎های غیرمعقول و غیرمنطقی آمریکایی‎ها خیلی نمی‎توان به نتیجه‎ی مذاکره‎ها خوش‎بین بود.

وی تصریح کرد: آنها حتی به بحث‎هایی که در بیانیه لوزان هم آورده‎اند پایبند نیستند. مثلاً بازهم خواستار کاهش سانترفیوژها در فردو هستند و می‎گویند تحریم‎ها برداشته نمی‎شود بلکه متوقف خواهد شد.

آقامحمدی تأکید کرد: آمریکایی‎ها با روندی که درپیش گرفته‎اند به زبان بی‎زبانی می‎گویند که دوست ندارند توافق صورت بگیرد.

نماینده مردم خرم‎آباد در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: ما نباید غفلت کنیم و باید دنبال توافق خوب و در شأن ملت ایران باشیم و اینکه به نفع طرفین باشد.

وی یادآور شد: قرار بود در مقابل اعتمادسازی ما، تحریم‎ها لغو شد و اگر این‎گونه نباشد که توافق خنده‎دار است. می‎گویند پول‎هایی که قرار است برگشت داده شود را هم باید با نظر آنها هزینه کنیم و این به‎هیچ‎وجه شدنی نیست و نمی‎خواهند توافق صورت بگیرد.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه با زیاده‎خواهی غربی‎ها به توافق خوش‎بین نیستم، اضافه کرد: دنبال این هستند که بگویند ایران را تسلیم و مجبور کردیم براساس چیزی که ما می‎گوییم رفتار کنند و در مقابل هم تحریم‎ها را لغو نکردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: تیم مذاکره‎کننده و مردم ما زیر بار خواسته‎های غیرمنطقی نمی‎روند و بهتر است طرف مذاکره کننده از این خواسته‎ها دست بکشد و کوتاه بیاید.

درباره admin

bigtheme