خانه / اخبار / سرمایه گذار مجتمع کشت و صنعت مشخص شد

سرمایه گذار مجتمع کشت و صنعت مشخص شد

نماینده مردم خرم آباد

سرمایه گذار مجتمع کشت و صنعت مشخص شد

12

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی از مشخص شدن برنده مزایده مجتمع کشت و صنعت خبر داد.

 

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در تشریح جزییات این خبر افزود: این سرمایه‎گذار خارجی که اهل کشور عربستان است، پیگیری‎های لازم را در دستور کار قرار داده و فکر می‎کنم یکی دو هفته آینده کارهای اولیه را شروع کند.

وی ادامه داد: استاندار و نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی هم از این شخص حمایت می‎کنند و امیدواریم با بهره‎برداری از این مجتمع اشتغالزایی چند هزار نفری ایجاد شود.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه راه‎اندازی این مجتمع مطالبه جدی مردم استان است، تصریح کرد: سال ۸۱ مجتمع تعطیل شد و ضربه جبران‎ناپذیری به استان زد که بعد از آن هم کسی پیگیر راه‎اندازی مجدد آن نشده بود تا اینکه سال ۹۱ ما بعد از ورود به مجلس پیگیر شدیم و بعد از کش‎وقوس‎های فراوان و سنگ‎اندازی برخی، سرانجام برنده مزایده معرفی شد.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تأکید کرد: بدون شک راه‎اندازی مجدد مجتمع کشت و صنعت در فازهای مختلف، تأثیر مطلوبی در کاهش بیکاری استان دارد و در این راستا هر نوع حمایتی که از دست‎مان بیاید کوتاهی نمی‎کنیم.

 

به گزارش ایسنا، مجتمع کشت و صنعت لرستان در سال ۱۳۵۴ در حومه جنوبی خرم‎آباد با هدف پرورش دام و طیور تأسیس شد. این مجتمع دارای ۲۵۰ سوله نگهداری دام و طیور بود که در هر سوله یک هزار رأس دام نگهداری می‎شد و سالانه ۲۵۰ هزار رأس دام و طیور در آن پروار می‎شد.

 

در ایام فعالیت این مجتمع روزانه ۴۵ هزار تخم مرغ، ۳۵ تن گوشت گوسفند، ۵۵ تن گوشت گوساله و هشت تن خوراک دام و سالانه بیش از ۱۰۰ تن ماهی تولید می‎شد که تا قبل از سال ۶۶، محصولات این مجتمع به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‎شد.

 

انتهای پیام/

درباره admin

bigtheme