خانه / اخبار / رو نمایی کتابی دیگراز ابراهیم آقامحمدی

رو نمایی کتابی دیگراز ابراهیم آقامحمدی

رو نمایی کتابی دیگراز ابراهیم آقامحمدی

تجربیات روزنامه‌نگاری در «بوم و باور» به ثمر نشست

10

انتشارات شاپورخواست کتاب «بوم و باور» را به قلم ابراهیم آقامحمدی منتشر کرد. این کتاب شامل مجموعه سرمقاله‌ها و گزارش‌های مطبوعاتی با موضوع‌های سیاسی، فرهنگی و استانی است که مولف طی سال‌ها فعالیت و تجربه روزنامه‌نگاری در مطبوعات استان لرستان نوشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «بوم و باور» به قلم ابراهیم آقامحمدی دربردارنده نمونه‌های عینی از تئوری‌ها و آموزش‌های روزنامه‌نگاری است که در قالب سرمقاله، گزارش‌های ساده خبری، تحلیلی و تاریخی گردآوری شده است. مطالب این کتاب پیش‌تر در هفته‌نامه «افلاک» استان لرستان به مدیر مسوولی مولف منتشر شده بودند.
در مقدمه کتاب «بوم و باور» به قلم سید فرید قاسمی، پیشکسوت روزنامه‌نگاری و حوزه تاریخ مطبوعات ایران نوشته شده است: «این اثر به عنوان یک منبع بسیار خوب برای تمرین عملی قالب‌های خبری در مطبوعات معرفی شده است.»
انتخاب عنوان کتاب نیز به پیشنهاد سید فرید قاسمی بوده است. وی واژه بوم را به دلیل ماهیت بومی سرمقاله‌های استانی مولف و واژه باور را برای باورهای سیاسی، فرهنگی و اعتقادی موضوع‌های موجود در سرمقاله‌های بخش‌های دوم و سوم کتاب برگزیده است.
کتاب«بوم و باور» در سه بخش سرمقاله‌های استانی، فرهنگی و سیاسی منتشر شده است. بخش نخست را سرمقاله‌هایی در برمی‌گیرد که به مشکلات مدیریتی و عمرانی استان لرستان در قالب خبر و گزارش می‌پردازد.
بخش‌های دوم و سوم کتاب به سرمقاله‌های فرهنگی و سیاسی می‌پردازد و موضوع‌های روز سیاسی نظیر تحولات کشور مصر، کودکان لبنان و سونامی فساد اقتصادی را شامل می‌شود. همچنین بخش سوم با تحلیل‌های مطبوعاتی و خبری در حوزه مسایل مناسبتی اعتقادی و فرهنگی پایان می‌پذیرد.

نویسنده کتاب «بوم و باور» منتقد و روزنامه‌نگاری است که آثارش در روزنامه‌های کیهان، جوان، افکار و نشریه‌های محلی و سراسری منتشر شده است. وی از پایان دوره کارشناسی علوم اجتماعی نوشتن در مطبوعات را آغاز کرد و افزون بر «بوم و باور» کتاب «قبیله تزویر» را منتشر کرده‌است و چندین کتاب نیز در زمینه «سفرنامه» در دست چاپ دارد.
انتشارات شاپورخواست (ناشر لرستانی) کتاب «بوم و باور» را در ۲۴۷ صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت ۹ هزار تومان به چاپ رسانده است.

درباره admin

bigtheme